Hago leidt objectleiders en locatiemanagers op tot hygiënecoach

Schoonmaakbedrijf Hago leidt alle objectleiders en locatiemanagers op tot hygiënecoach. Nu steeds meer gebouwen (bijna) hun deuren kunnen openen, moeten deze coaches (schoonmaak)advies omtrent het coronavirus kunnen geven. Volg Service Management op LinkedIn:

Beginnen met grote schoonmaak

Hoe gaat Hago om met opdrachtgevers die weer kunnen opstarten? “We beginnen met een grote schoonmaak, doen vervolgens een gebouwenscan, passen ons schoonmaakprogramma aan waar dat nodig is en houden na drie maanden een vinger aan de pols met een check, om te kijken of onze gezamenlijke inspanningen het juiste effect hebben. Hago’s objectleider is het cement dat deze verschillende stenen bij elkaar houdt. We leiden al onze objectleiders, maar ook locatiemanagers, op tot Hygiënecoach, iemand die borgt dat zowel wij als jij de richtlijnen voor veilig en schoon volgen”, aldus het schoonmaakbedrijf.


LEES OOK: ISS introduceert de Stay Healthy Host


Aanvullende opleiding moet kennis verhogen

De opleiding tot hygiënecoach geeft de objectleiders extra kennis. Bijvoorbeeld kennis over wat het coronavirus precies is en hoe het zich verspreidt. Of over de veranderende maatregelen van RIVM en zaken (HACCP bijvoorbeeld, maar ook dieptereinigingen en de legionellaprocedure) die uit de gebouwenscan komen.

Alpheios, Hago’s zusteronderneming en kenniscentrum voor alles rondom COVID-19, verzorgt de opleiding via Microsoft Teams. De cursus bestaat uit een theorie-deel en een deel praktijk. De cursisten leren de inhoud van de gebouwenscan kennen en de begrippen begrijpen. Ze leren over het waarom van 1,5 meter en extra aandacht voor high-touch punten en leren invulling te geven aan hun coachende rol. In een praktijkoefenening gaan ze aan de slag, aan de hand van een ingevulde gebouwenscan.

Lees ook:

Werkgevers met leerplaatsen hebben betere ondersteuning nodig

Werkgevers met leerplaatsen hebben betere ondersteuning nodig

In Nederland zetten veel bedrijven in op het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk. Maar de kosten die bedrijven maken voor het aanbieden van stages en leer-werktrajecten, variëren wel enorm. Uit onderzoek van ResearchNed in opdracht van MKB-Nederland en VNO-NCW blijkt dat dit onder andere afhangt van de student, het type bedrijf en stage en de benodigde begeleiding.

UL-Team steunt Wereld Meisjesdag

UL-Team steunt Wereld Meisjesdag

Als opleider gelooft UL-Team sterk in de kracht van ontwikkeling. En dat geldt voor iedereen, maar vooral ook voor meisjes en vrouwen die wereldwijd tegen barrières vechten om hun dromen te verwezenlijken. Daarom steunt de opleider Plan Nederland - Girls First, een initiatief dat zich inzet voor de rechten en kansen van meisjes.

Blog Belinda Dekkers-Schwartz (Ul-Team): "Samen werken aan een betere werkervaring: de sleutel tot succes in de schoonmaakbranche"

Blog Belinda Dekkers-Schwartz (Ul-Team): "Samen werken aan een betere...

In de schoonmaakbranche is werkbeleving een bepalende factor voor succes. Ik deel in mijn blog graag mijn kijk op hoe we die werkbeleving met elkaar kunnen invullen. En wat de voordelen zijn.

Nieuwe campagne om leren op de werkvloer te stimuleren

Nieuwe campagne om leren op de werkvloer te stimuleren

Dertig procent van de mkb-werknemers in de handel leert veel van hun taken en collega's. Dit is gunstig voor zowel werkgevers als werknemers op de lange termijn. Tegelijkertijd zoekt een deel van de mkb-werkgevers nog naar manieren om leren te bevorderen. Om hen te ondersteunen en leren op de werkvloer te stimuleren, start het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid met de campagne 'Leren op de werkvloer levert aardig wat op'.