Een gastvrij telefoongesprek is vaak een eerste contact tussen een organisatie en de klant cq medewerker (bijvoorbeeld via de servicedesk). Ook daar speelt gastvrijheid een belangrijke rol. Hier enkele waardevolle tips voor het voeren van zo’n gastvrij telefoongesprek.
Een gastvrij telefoongesprek in 10 tips
- Neem binnen 3 beltonen op
- Begin met ‘Goedemorgen/goedemiddag’
- Neem met een ‘glimlach’ op
- Praat niet in de verleden tijd
- Gebruik geen verkleinwoorden
- Vertel wat je doet of gaat doen
- Gebruik de naam van de beller (maar overdrijf niet)
- Biedt alternatieven
- Herhaal de boodschap
- Gebruik als dat nodig is de wachtstand
Deze tips voor een gastvrij telefoongesprek staan uitgebreid beschreven in het artikel van Lydia Hommes van Hospitality Works! dat is verschenen in Facto 4 (april 2015), pag. 29 e.v. Geen Facto-abonnee? Vraag hier een gratis proefexemplaar aan.
Tip! Wilt u uw hospitality-beleving naar een hoger niveau tillen?
Neem een duik in de wereld van hospitality
Tijdens de hospitality inspiratiedag in Amsterdam krijg je de nieuwste inzichten op het gebied van hospitality.
Ook bezoek je toonaangevende organisaties die jou gaat verrassen. Wat kan je leren van bijv. DoubleTree hotel by Hilton en Carré?
Lees uitgebreide informatie over de inspiratiedag op 1 oktober 2018