Je staat misschien wat langer in de rij, maar hoe fijn is het om in de supermarkt weer even ‘gezien’ te worden. Zowel voor de klant als de kassière. De eerste ‘kletskassa’ is er voor iedereen en een plek waar ruimte is voor een praatje. Of dat nu gaat over het weer, de boodschappen die in de aanbieding zijn of het uitwisselen van een lekker recept.
De ‘kletskassa’ is onderdeel van het project: Alles voor Mekaar. Dit is een initiatief dat eenzame mensen met vrijwilligers verbindt. De kassière neemt bewust meer tijd voor de klanten. Dit betekent natuurlijk dat de gemiddelde wachtrij bij deze kassa langer is. Maar dat is een mooi moment om te onthaasten. Jumbo-topvrouw Colette Cloosterman-van Eerd: “Het is een nieuw soort kassa voor mensen die niet zo veel haast hebben en misschien wel behoefte hebben om een praatje te maken.”
Persoonlijk contact
Bedrijfsleider De Fijter:’Wij willen dat boodschappen doen leuk is en niet gehaast voelt. Persoonlijk contact vinden we daarbij ontzettend belangrijk. En daarom hebben we de kletskassa in het leven geroepen. Om even dat extra contactmoment te creëren. Tijd voor mekaar, gewoon omdat het kan!’ Jumbo tekende een lokale coalitie om het plan tot uitvoer te brengen.
Lees ook
– Volop kansen voor verbeteren hospitality-level facilitaire sector
– ‘Naast je taak, heb je ook een rol als gastheer of -vrouw’
Bron: Distrifood