CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

CSU verzorgt schoonmaak en meer voor nieuwe kantoor Booking.com

Mooi nieuws voor CSU: het bedrijf houdt het nieuwe internationale hoofdkantoor 'Campus' van Booking.com blinkend schoon. Het takenpakket omvat het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. Beide partijen zijn blij met de overeenkomst. Ze hechten waarde aan dezelfde thema's, waaronder hospitality, duurzaamheid en het innoveren op technologisch en sociaal gebied.

Het nieuwe kantoor (met een oppervlakte van 63.500 m²) is dit najaar geopend voor medewerkers en bezoekers. Het gebouw is duurzaam, intelligent, maar bovenal een creatieve en gastvrije ontmoetingsplek. “Onze Campus kenmerkt zich door speelse vormen en de aanwezig van natuurlijk licht, door de volledig in glas uitgevoerde gevel en twee grote atria. Het vele glas is het visitekaartje van het gebouw, maar tegelijkertijd een uitdaging voor de schoonmaak. CSU nam onze zorgen weg met een goed doordacht plan”, vertelt Angeline Zijlstra-Mehilal, manager Workspace Services HQ Booking.com. Het bedrijf was ook meteen gecharmeerd van de verfrissende visie van CSU op hospitality en de samenwerking met onderaannemers in afvalmanagement, sanitaire supplies en glasbewassing.

Duurzaan en milieubewust

Duurzaamheid staat bij beide bedrijven hoog in het vaandel. Daarom is gekozen voor schoonmaak met circulaire middelen en materialen, minder energiegebruik en minimalisatie van bedrijfsafval. Daarnaast zijn de schoonmakers getraind in duurzaam en milieubewust werken.

Datagedreven manier van schoonmaken

Bovendien wordt een datagedreven manier van schoonmaken toegepast, het zogeheten BE Clean. Commercieel directeur CSU Diane van Dijk: “We maken schoon wat nodig is en geven de medewerker de ruimte dat stapje extra te maken, zodat zij echt bijdragen aan de totale hospitality beleving in de Campus.”

Taakverbreding

Leuke wetenswaardigheid is dat CSU ook de handyman-diensten op de Campus gaat verzorgen. Schoonmaakmedewerkers die hiervoor speciaal worden opgeleid groeien door naar deze functie. Het bedrijf verenigt bovendien alle facilitaire dienstverleners die werkzaam zijn in de Campus, zoals catering, beveiliging en groenvoorziening, in de Facilitaire Coalitie.

CSU Congres 2024: Laat facility voortouw nemen

CSU Congres 2024: Laat facility voortouw nemen

Op 12 november 2024 vond het jaarlijkse CSU Congres plaats in het Beatrix Theater in Utrecht. Dit jaar stond facility in de spotlight, want facility is toch de spil binnen iedere organisatie. De behoefte aan duurzame bedrijfsvoering, gedragen door medewerkers en bezoekers, vraagt om een duidelijk spoor en om facility managers die het voortouw nemen.

Schoonmaakbedrijven positief over nieuwe cao schoonmaak: "Loon verhogen doe je om de poort open te zetten" 

Schoonmaakbedrijven positief over nieuwe cao schoonmaak: "Loon...

De nieuwe cao schoonmaak- en glazenwassersbranche ligt er en de branche werkt er ondertussen alweer twee maanden onder. Met nieuwe loonsverhogingen, een vastgelegde reiskostenvergoeding en loyaliteitsbonus en nieuwe afspraken over opleidingen en het aantrekkelijk houden van het vak, is het weer even inregelen voor schoonmaakbedrijven. Hoe kijkt de branche aan tegen de nieuwe cao? We vroegen een groot, midden en klein bedrijf om een dwarsdoorsnede van de branche te krijgen.

Diane van Dijk-Loois, algemeen directeur CSU

Blog Diane van Dijk: Goud voor schoonmaak!

Glimmend gespierde lichamen. Een geconcentreerde blik op de bal. De voorovergebogen houding die explosief verandert in een uitgestrekte smash. Voor de tv zit ik te genieten van het beachvolley dat onder de Eiffeltoren plaatsvindt. Na een drukke werkdag is het heerlijk ontspannen kijken naar de inspanning van de olympische atleten!

Kinderen van schoonmaakcollega's CSU te horen op Qmusic 

Kinderen van schoonmaakcollega's CSU te horen op Qmusic

Al voor de twaalfde keer is CSU trotse sponsor van het populaire radiospel Het Geluid op radiozender Qmusic. Ook dit jaar ontwikkelden ze daarom een nieuwe radiocampagne. Waar vorig jaar nog de schoonmaakcollega's zelf de groetjes deden in de commercials, spelen dit jaar hun kinderen de hoofdrol.