Novon gaat Mont Ventoux weer op voor goede doel

Novon gaat Mont Ventoux weer op voor goede doel

Begin september gaan 25 collega's van Novon Schoonmaak de Mont Ventoux beklimmen. Novon neemt dit jaar voor de vijfde keer deel aan de actie Grootverzettegenkanker.

In 2013 namen medewerkers van het schoonmaakbedrijf voor het eerst deel. Dit was voor de organisatie namelijk een heftig en tegelijk memorabel jaar, waarin een aantal collega's in korte tijd de nare boodschap kregen dat er kanker bij hen was geconstateerd. "Je kunt ze niet beter maken, maar het was voor iedereen wel een moment van bezinning. En ook een moment om in actie te komen", vertelt algemeen directeur Elbert Jan Hesse.

Groot Verzet Tegen Kanker

Elk jaar organiseert de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker de sportieve actie met als doel om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding en andere goede doelen. De een gaat wandelen, de ander hardlopen of op de mountainbike of racefiets. Je mag één keer de berg op of meerdere keren. Alles om zoveel mogelijk geld op te halen.

Heel bedrijf vertegenwoordigd

Op de website van Novon vertelt Tanja Bakema, lean specialist bij Novon en dit jaar chef de mission van het evenement, over haar ervaring. "Het evenement is verdeeld over twee dagen. Op donderdag zijn de wandelaars en hardlopers aan de beurt en verzorgen de fietsers de aanmoedigingen. Dan zie je bij de start al vlaggetjes wapperen en op de top van de Mont Ventoux komen de spandoeken uit de tas. Op vrijdag is het dan andersom. Bijna alle lagen binnen het bedrijf zijn vertegenwoordigd. Als hier iemand nieuw binnenkomt, wordt bijna verwacht dat je een keer meedoet, haha."

Samenhorigheid

Volgens Bakema en Hesse is de actie dan ook niet alleen een mooie gelegenheid om veel geld op te halen voor het goede doel. Het is ook een enorme impuls aan de samenhorigheid binnen het bedrijf. Dit jaar gaat 50 procent van de opbrengst naar twee aangewezen onderzoeken van KWF Kankerbestrijding. De andere helft gaat naar lokale doelen, waarvan elk team er een mag kiezen, dit jaar de Veluwse Wens Ambulance.

Bron: Novon

Lees meer:

CSU helpt klanten met strategisch advies: "echt helpen bij vraagstukken"

CSU helpt klanten met strategisch advies: "echt helpen bij...

Als grote facilitaire dienstverlener krijgt CSU geregeld klantvragen over maatschappelijke ontwikkelingen, zoals de noodzaak tot verduurzaming, robotisering, datagedreven dienstverlening of inzet van (schaarse) medewerkers. Om beter en sneller te kunnen inspelen op dit soort strategische issues, heeft de organisatie besloten een nieuwe afdeling op te zetten: CSU Facilitair Advies. Smart Workplace vroeg Carola Put, manager CSU Facilitair Advies, naar de aanleiding en de plannen.

Directie en management EW draait weer dag mee op de werkvloer

Directie en management EW draait weer dag mee op de werkvloer

Ieder jaar werken de leden van het directie- en managementteam van EW Facility Services een dag mee met de schoonmaakcollega's. Dit jaar sluiten voor het eerst ook afdelingsmanagers aan bij dit initiatief. Samenwerken, wederzijds leren en plezier staan centraal tijdens deze dag.

John Verpoort (Asito): "Als budgetcoach is het belangrijk om vertrouwen te winnen"

John Verpoort (Asito): "Als budgetcoach is het belangrijk om...

Bij veel schoonmaakbedrijven staat de financiële gezondheid van de medewerkers op de agenda. Zeker sinds de prijsstijgingen van de afgelopen twee jaar, komen steeds mer mensen in de knel. En dat zorgt voor veel stress en verdriet, terwijl de branche juist inzet op welzijn en (werk)geluk. Ook Asito helpt medewerkers die daar behoefte aan hebben daarom met hun financiën met een budgetcoach.

CSU MeewerkWeek levert waardevolle inzichten op

CSU MeewerkWeek levert waardevolle inzichten op

Tijdens de jaarlijkse CSU MeewerkWeek werken alle kantoorcollega's mee met schoonmaakcollega's op de werkvloer. Ook dit jaar gaven de schoonmaakmedewerkers van CSU weer een inkijkje in hun werk(dag). Er vonden mooie en leuke gesprekken plaats die zorgden voor veel ideeën om het werk te verbeteren.