Service Management nummer 4 verschenen

Service Management nummer 4 verschenen

Hij valt deze week op de mat: de vierde editie van Service Management en daarmee ook de laatste van 2024! Met het thema duurzaamheid en een vooruitblik op de toekomst: wat zijn de trends voor 2025?

De schoonmaakbranche is volop in beweging. Door veranderende klantbehoeften, arbeidsmarktontwikkelingen, technologische innovaties en een groeiend bewustzijn van duurzaamheid, staat de sector voor uitdagende keuzes. Margriet van Dijken, partner bij CONTRAST, ziet een aantal belangrijke trends, zoals sociale en ecologische duurzaamheid, de vraag naar flexibiliteit en de uitdagingen van stijgende kosten.

Ook Jasper van der Schoot ziet hoe belangrijk duurzaamheid is. Maar voor het schoonmaak-mkb kan het lastig zijn om aan de slag te gaan met uitgebreide duurzaamheidsmaatregelen. Toch zullen ze zich moeten klaarmaken. Vanaf volgend jaar moeten grote bedrijven rapporteren over hun duurzaamheid en laten zien dat ze stappen zetten. Het grootbedrijf gaat daarbij vragen stellen aan mkb-ondernemers. Hoe begin je aan die opgave?Van der Schoot ontwikkelde, samen met mkb’ers uit de branche, praktische handvatten.  

En verder...

Maar daar houdt het natuurlijk niet bij op. In deze editie van ons schoonmaakvakblad valt nog veel meer te lezen. Onder meer:

  • Schoonmaaktarieven stijgen met 7 procent in 2025
  • Rob Rommelse (Schoonmakend Nederland) legt uit wat de wet DBA betekent voor schoonmaakbedrijven
  • FMG presenteert onderzoek: hoe moeten we schoonmaken in pandemische situaties?
  • Jong Talent Manon Dols
  • En nog veel meer!

Wil jij ook in de rubriek Jong Talent of De werkplek van... of ken je iemand die in deze rubrieken zou passen? E-mail zijn of haar gegevens dan naar ronaldbruins@vmnmedia.nl.