FMIS: 17 Gebruikerservaringen

FMIS: 17 Gebruikerservaringen

Een Facility Management Informatie Systeem (FMIS) is niet meer weg te denken in het tegenwoordige facilitaire werkveld. Wat doen facilitaire afdelingen met deze systemen? En wat zijn hun ervaringen? Facto sprak de afgelopen jaren met vele facilitaire professionals over hun FMIS gebruikerservaringen.

Wil je bijvoorbeeld een systeem dat als uitgangspunt ‘gebouwbeheer’ heeft, of liever ‘bedrijfsprocessen’ als uitgangspunt? Of moeten het aantal administratieve taken afnemen? Ook de grootte van de organisatie is een belangrijke factor bij de keuze van het FMIS. Is een modulair op te bouwen systeem de juiste keuze?

Doeleinden voor gebruik

De FMIS-systemen worden voor verschillende doeleinden gebruikt, bijvoorbeeld:

  • Registratie van meldingen en storingen
  • Reserveringen
  • Trendanalyses en rapportages
  • Serviceniveau optimaliseren
  • Aanmelden van gasten.

In deze whitepaper lichten we er 17 gebruikerservaringen uit, op basis van praktijkcases van de afgelopen jaren. Een handig overzicht voor facility professionals die zich oriënteren op een nieuw FMIS.

Download de whitepaper hier.

Volg Facto op LinkedIn