Werner & Mertz verzet zich tegen greenwashing: "Bomen planten is niet genoeg"

Werner & Mertz verzet zich tegen greenwashing: "Bomen planten is niet...

Klimaatbescherming is vaak een doorslaggevend verkoopargument in de professionele schoonmaaksector. Jammer genoeg worden termen als 'klimaatneutraal' en 'CO2-negatief' gretig gebruikt terwijl de voordelen voor het klimaat meer dan twijfelachtig zijn. Werner & Mertz neemt een duidelijk standpunt in tegen greenwashing.

Poeder, capsules of vloeibaar: wat maakt het beste schoon met de kleinste milieu-impact?

Poeder, capsules of vloeibaar: wat maakt het beste schoon met de...

Met welke schoonmaakproducten behaal je het grootste schoonmaakrendement met de kleinste milieu-impact, gekeken naar de hele levenscyclus van een product? Zijn dat producten in poedervorm of capsules, zoals we die terugzien bij andere leveranciers? Of toch de nog veel gebruikte vloeibare middelen? Deze vragen spoken niet alleen door ons hoofd, ook onze klanten zijn nieuwsgierig naar de beste duurzame methode.

Sportfondsen en Facility Trade Group: 'Wij zetten de schoonmaker op een hoger niveau'

Sportfondsen en Facility Trade Group: 'Wij zetten de schoonmaker op...

Sportfondsen en facilitaire groothandel Facility Trade Group werken samen aan de vitaliteit van de 20 miljoen bezoekers van de 300 sport-, recreatie- en welzijnslocaties én aan de vitaliteit van de (schoonmaak)medewerkers.

Trends 2023: 'Focus op vakmanschap en vitaliteit van je medewerkers'

Trends 2023: 'Focus op vakmanschap en vitaliteit van je medewerkers'

De krapte op de arbeidsmarkt is in de schoonmaak al jaren een probleem. Er staan zo'n dertienduizend vacatures open, terwijl er zestien procent minder schoonmaakmedewerkers aan het werk zijn dan in voorgaande jaren. Volgens Albert Vegter, Business Consultant bij Alpheios, ligt de sleutel voor dit probleem in het vakmanschap en de vitaliteit van de schoonmaker. "Laten we goed zorgen voor die talenten die zoveel voor ons doen."

Trends 2023: 'Inzet schoonmaakrobots steeds vaker van waarde'

Trends 2023: 'Inzet schoonmaakrobots steeds vaker van waarde'

"Robots zijn in de schoonmaak meer dan een visitekaartje of een showcase, zij leveren direct een toegevoegde waarde op de werkvloer." Dat stellen Charlotte Morijn, Manager Performance Center, en Geoffrey Nouws, Branchemanager Innovatie. Beiden zijn lid van de werkgroep Robotisering van Gom.

Trends 2023:  Verduurzaming van afvalzakken

Trends 2023: Verduurzaming van afvalzakken

Schoonmaakbedrijven die hun processen willen verduurzamen, kunnen tijdens een scan van hun werkzaamheden niet om een afvalzak heen. Door nieuwe EU-wetgeving komen er steeds duurzamere oplossingen. "Wij zijn continu op zoek naar mogelijkheden om onze afvalzakken voor een zo groot mogelijk deel van gerecycled materiaal te maken", zegt Wesley Noordam, productmanager Hygiene & Protection bij Paardekooper.

Trends 2023: 'Focus in schoonmaak moet terug naar vakmanschap'

Trends 2023: 'Focus in schoonmaak moet terug naar vakmanschap'

Tirza Dingelstad, directeur van CSG en Kaleidon, en Belinda Dekkers, directeur van UL-Team, betogen dat de focus in de schoonmaak terug moet naar vakmanschap met aandacht voor mens en milieu. Duurzame inzetbaarheid zal het aankomende jaar doorklinken in alle facetten van het vak. "Je kunt als opdrachtgever voor een dubbeltje niet alleen meer niet op de eerste rang zitten, maar je kunt überhaupt niet naar het theater. Gelukkig beseffen veel opdrachtgevers dat ook."

Hoe BOMA schoonmaak simpel, slim en leuk wil maken

Hoe BOMA schoonmaak simpel, slim en leuk wil maken

Schoonmaakleverancier BOMA wil de schoonmaak simpel, slim en leuk maken. Hoe pak je dat aan? "We kijken naar het totaalplaatje en blijven innoveren als specialist in schoonmaakmachines."

Duurzaam schoonmaken anno 2023: keep it simple

Duurzaam schoonmaken anno 2023: keep it simple

Met BioTech Cleaning lanceert Papyrus - samen met haar Nederlands zusterbedrijf Avodesch - een lijn met microbiologische schoonmaakproducten. "De BioTech Cleaning producten sluiten volledig aan bij onze duurzaamheidsvisie en ambities. Vooral voor bedrijven die voor ISO 14001-certificering gaan, kan dit een troef zijn", aldus Isabelle De Smedt, business development manager Benelux Papyrus.

Het keuzecriterium bij een schoonmaaksysteem

Het keuzecriterium bij een schoonmaaksysteem

Waar let je op bij de keuze van een schoonmaaksysteem? Bij de keuze van het systeem en de bijbehorende materialen is uiteindelijk het totaalplaatje van ergonomie, duurzaamheid en kosten het belangrijkste keuzecriterium.