Met het initiatief wil RCP medewerkers in het zonnetje zetten die binnen hun organisatie een rol spelen bij commerciële recycling. Paul Jakeway is hoofd Marketing van Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Hij legt uit waarom deze campagne zo belangrijk is. “Volgens onze filosofie vormen producten met een lange levensduur een rendabele, duurzame oplossing voor onze klanten. Nu krijgen bedrijven de kans om de mensen te eren die er binnen hun organisatie actief voor zorgen dat onze planeet voor ons allemaal een betere plek wordt.”
Jakeway vervolgt: “In het manifest ‘Love Recycling’, dat we eerder dit jaar hebben uitgegeven, staat dat we ons inzetten voor het identificeren en het erkennen van het beste dat commerciële recycling te bieden heeft: de mensen die daarbij het voortouw nemen. We zetten die mensen in de spotlight, zodat ze ons kunnen inpireren met hun verhaal en we ze op onze plaats kunnen laten weten dat we waarderen wat ze doen.”
“Elke dag maken mensen in bedrijven in Europa en over de hele wereld het verschil. Dat is goed voor ons allemaal. Het is soms moeilijk om inzicht te krijgen in de invloed die alledaagse werkzaamheden op mondiale schaal hebben. Wellicht zijn de effecten in andere landen, op mensen die ze waarschijnlijk nooit zullen ontmoeten, het grootst.”
50 winnaars
Bedrijven kunnen werknemers nu nomineren om hun waardering te tonen. Terwijl ze tegelijkertijd hun klanten laten zien dat ze recycling en duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan. Alle genomineerden ontvangen een digitaal certificaat dat ze via sociale media zoals LinkedIn kunnen delen.
Een onafhankelijke duurzaamheidsjury kiest uit alle genomineerden 50 prijswinnaars in de categorieën Papier, Metaal en Glas. Tijdens de Week van de Recycling in september worden er 45 winnaars bekendgemaakt in de categorie Papier, drie in de categorie Metaal en twee in de categorie Glas.
Alle winnaars, die ‘Recycling Heroes’ worden genoemd, zullen tijdens de Week van de Recycling een podium krijgen. Daar kunnen ze vertellen over hun successen, de uitdagingen die ze tegenkwamen en de oplossingen die ze daarvoor hebben gevonden, evenals de problemen waar ze nog mee worstelen.
Dit krijgen de winnaars
RCP beloont alle winnaars voor hun harde werk en inzet. “Ze ontvangen allemaal een gedrukt certificaat en een mini-Brute voor op hun werkplek”, aldus Jakeway. “Daarnaast ontvangen de winnaars in de categorie Metaal een ‘Got Bag and Bottle’ packet. Dewinnaars in de categorie Glas winnen 500 euro. Dat geld mogen ze ze naar eigen inzicht schenken aan een goed doel op het gebied van duurzaamheid. We kijken uit naar alle nominaties die worden ingestuurd en de verhalen van alle helden op het gebied van commerciële recycling.”
Wie zijn de helden in jouw organisatie? Wie verdient deze extra waardering voor zijn of haar inzet op het gebied van duurzaamheid, omdat hij of zij net dat extra stapje zet om het bedrijf duurzamer te maken? Nomineer hier de recyclingheld van jouw bedrijf. Aanmelden is mogelijk tot 30 augustus.
Dit artikel is gesponsord door Rubbermade Commercial Products.