Circulair kantoormeubilair as-a-service, hoe werkt dat bij SDWorx?

Circulair kantoormeubilair as-a-service, hoe werkt dat bij SDWorx?

Hoe profiteert een dynamisch bedrijf als SDWorx (5.500 medewerkers, 120 kantoren in 17 Europese landen) van het circulaire as-a-service model voor kantoormeubilair dat de organisatie sinds enige tijd gebruikt?

Deze en andere vragen staan centraal is de presentatie 'Building the Future of Work' van Herman Kok, Hoofd Facilities bij SDWorx en en Douwe Dirks, CCO bij Nornorm, tijdens het Facto Congres 2021 op 23 september a.s. in Nieuwegein .

Circulair as-a-service model voor kantoormeubilair

De samenwerking tussen beide organisaties en het gebruik van het circulaire as-a-service model voor kantoormeubilair heeft er toe geleid dat  stelt SDWorx in staat om snel, flexibel en datagedreven te opereren, en daarmee de vastgoedportfolio en de kantoren toekomstbestendig te maken.

Circulaire designkeuzes en bedrijfsvoering

Kok en Dirks nemen de deelnemers mee in een inspirerend verhaal over samenwerken op basis van gedeelde waarden, over het inrichten van kantoren op een manier die zo min mogelijk afval oplevert door middel van circulaire designkeuzes en bedrijfsvoering, een manier die primair het welzijn van mensen vooropstelt en aangepast kan worden aan veranderende behoeften.

Meer informatie over Facto Congres 2021

Datum: 23 september 2021, Nieuwegein
Thema:
Nieuwe kijk op de werkplek en FM
Dagvoorzitter: 
Suzan Vink - Opstal
Keynote 1:
Werk heeft het gebouw verlaten: het belang van in verbinding blijven (door Jitske Kramer)
Keynote 2: De kracht van enthousiasme (door Rijn Vogelaar) 
Presentaties:
10*
Extra:
uitreiking JLL Winning Workplace Award 
Meer weten: Zie speciale congreswebsite

*De presentaties worden gegeven door FM-professionals van o.a:

  • ABN Amro (Hoe strategie tot uiting komt in het gebouw);
  • Vodafone Ziggo (hybride werken in de praktijk);
  • Schiphol (met technologie en data slimmer sturen op bezetting en benutting);
  • FM Haaglanden (op weg naar volledig circulaire facilitaire dienstverlening);
  • Alliander (outsoucing hard en soft services);
  • Shell Nederland (Making the future better - samenwerken met je IFM-partner);
  • Hybride werken: wat vraagt dat van mens en organisatie? (discussie-sessie met FM-vakgenoten in Wold Café-opzet).
  • De kracht van Human Based Working (case Ordina)
  • Partnerschap van vandaag als basis voor duurzame oplossing van morgen (duurzame samenwerking CSU/JDE)
  • Circulair kantoormeubilair as-a-service, hoe werkt dat bij SDWorx?

Lees ook:

>Naar volledig circulaire facilitaire dienstverlening: zo pakt FMHaaglanden dat aan
>2x ‘hoge knip’-uitbesteding op Facto Congres (23-9, Nieuwegein)
>Naar een veilige en geweldige werkomgeving, zo doet Shell (24 locaties, 300.000 m2) dat

‘Met de filosofie ‘Elk WorkLife moment telt’, willen we het bewustzijn vergroten over het belang van een goed georganiseerde, comfortabele werkplek.’

Fellowes: praktische oplossingen voor comfortabele en productieve...

Fellowes heeft een nieuwe Europese campagne gelanceerd, waarin de WorkLife Coach centraal staat. Dit merkpersonage vertegenwoordigt een frisse benadering van werkplekinrichting, met als doel het verbeteren van werkplekken in heel Europa. De WorkLife Coach biedt praktisch advies en ondersteuning om de werkomgeving efficiënter, comfortabeler en productiever te maken.

Pilot Rijk: werken op daldagen voor minder vierkante meters en meer werkplezier

Pilot Rijk: werken op daldagen voor minder vierkante meters en meer...

Werken op daldagen leidt tot verbeterde interactie op kantoor en duurzaam gebruik van het pand. Dit blijkt uit de recente pilot Duurzame CAO Rijk, een project dat gericht is op de werkplek, met als doel een daling van de piekbezetting en besparen op vierkante meters.

Wouter Oosting: ‘Elk team is geen verzameling van individuen maar een collectief van sociale wezens, die behoefte hebben aan interactie en verbinding met anderen.'

CBRE: mensen naar kantoor verleiden én verplichten

Het huidige beleid rond hybride werken is sterk gericht op het individu. 'Het gaat voorbij aan het groepsbelang', zegt Wouter Oosting, executive director Workplace bij CBRE. 'Om serieuze organisatieschade te voorkomen is meer samenwerking en verbinding (belonging) noodzakelijk.' De kantooromgeving moet dit faciliteren. 'Op kantoor werken moet beter zijn dan thuis.'

Nieuwe office layout Vopak-hoofdkantoor

Nieuw werkplekconcept hoofdkantoor Vopak: 15 kenmerken

Begin maart 2025 wordt de compleet vernieuwde werkomgeving van het hoofdkantoor (10.000 m2) van Vopak in Rotterdam in gebruik genomen. Wat zijn de belangrijkste veranderingen die worden doorgevoerd?