Vraag 1: Hoe kijken jullie terug op 2021?
"2021 was een bewogen jaar, waar we toch nog positief op terugkijken. Corona kwam steeds meer onder controle en geleidelijk aan ging het land steeds meer van het slot af. De meeste projecten gingen ook weer draaien op normale sterkte."
Vraag 2: Hoe kijken jullie naar de rest van 2022 en daarna? Hoe rooskleurig of somber ziet dat eruit?
"Dit jaar is voor ons zeer positief begonnen met hele mooie gunningen, de oprichting van een nieuwe groothandel in sanitaire supplies (Sanaja Hygiene Services) en enkele strategische samenwerkingen in oprichting. Veel positieve bewegingen dus."
Vraag 3: Waar zien jullie kansen voor de komende tijd?
"Onze nieuwe groothandel in sanitaire artikelen geeft natuurlijk veel mogelijkheden. De omzetdoelstelling die we ons gesteld hadden voor 2023 gaan we hoogstwaarschijnlijk in 2022 al halen. Dat geeft natuurlijk een geweldige boost. Daarnaast hebben we ons salesteam versterkt en geprofessionaliseerd en zijn we selectiever in de Europese aanbestedingen waar we aan mee doen. Kortom; we hebben meer focus."
Vraag 4: Welke uitdagingen zien jullie voor de komende tijd?
"Uiteraard vormt de krapte op de arbeidsmarkt een grote uitdaging. Al geeft ons dat ook weer duidelijkheid in wat we wel willen en wat niet. Dus ja het is een uitdaging, maar ook weer een kans."
Vraag 5: Welke thema's of trends staan bij jullie bovenaan de agenda?
"Duurzaamheid, waarbij we aandacht schenken aan zowel mens als milieu."
Meer visie?
Cijfers zeggen veel, maar niet alles. Daarom vraagt Service Management de grootste schoonmaakbedrijven jaarlijks naar hun visie als onderdeel van het marktonderzoek. De komende tijd publiceren we elke dag een nieuwe visie. Houd onze website dus in de gaten!
Lees ook vooral het artikel 'Visie top 5 schoonmaakbedrijven: branche zoekt antwoorden op wereld in transitie'. Dat is een samenvatting en analyse van de visies van de top-vijf schoonmaakbedrijven.