Sinds oktober vorig jaar kwam EW binnen bij HTH en daarbij was de focus op hospitality direct zichtbaar. Net als in een hotel vonden alle studenten en medewerkers een persoonlijk kaartje en een pepermuntje op het spreekwoordelijke kussen. Het is één van de ludieke acties die EW organiseert als onderdeel van het EW Hospitality Improvement Program. Het programma moet de beleving van studenten en medewerkers verhogen, iets waar EW al veel ervaring mee heeft vanuit de hotelbranche.
Insteek naar behoefte
Elk van de vier locaties van HTH vraagt een eigen insteek wat betreft de schoonmaak en hospitality. In het kader van die laatste loopt op de campus van Amsterdam en de campus van Den Haag een Facility Host rond. Die fungeert als een aanspreekpunt voor studenten en medewerkers en houdt het overzicht over de schoonmaakkwaliteit in de verschillende ruimten.
Innovatieve visitekaartje
Wat betreft de verschillen in schoonmaak kijkt EW bij elke locatie waar behoefte aan is. Zo hebben ze in Amsterdam de Ecobot Scrubber 50 geplaatst voor een pilot, aangezien daar veel schrobwerk gedaan moet worden. Als de pilot laat zien dat de robot het zware en repeterende schrobwerk goed kan overnemen van de schoonmaakmedewerkers, wordt hij de permanente collega van de medewerkers in Amsterdam. Aangezien ze de Ecobot daar laten rondlopen, hebben HTH en EW besloten van Amsterdam het innovatieve visitekaartje van de samenwerking te maken. Ze werken daarom ook met een Exoskelet om de duurzame inzetbaarheid van de medewerker te verbeteren.
Dagelijkse ronde
Anne-Marie Veldhoven, Facility Officer op de Campus Den Haag, vertelt dat de samenwerking tot nu toe erg goed verloopt. “De school ziet er tiptop uit van binnen en van buiten. Een grote schoonmaak heeft plaats gevonden tijdens de vakantieweek van de studenten. Deze week hadden de glazenwassers een hele klus aan het wassen en lappen van alle ramen, maar dit is geweldig gelukt. De gebouwen zien er netjes en schoon uit. Ik doe dagelijks een rondje om een check te doen en er is voorlopig niets aan te merken op het schoonmaakwerk wat de medewerkers van EW afleveren.”
Meedenken
Team Lead Facilities Kim Fakkel van HTH vult aan: “Het is fijn om een partij te hebben die meedenkt met de organisatie en snel zaken oppakt. Veel van de vaste schoonmaakmedewerkers zijn gebleven, waardoor de overgang naar EW eigenlijk geruisloos is verlopen. We hebben sinds de start regelmatig contact met de rayonmanagers, wat ervoor zorgt dat eventuele problemen direct aangepakt worden en de kwaliteit wordt verbeterd. Ik zou alleen maar willen zeggen: op naar de komende jaren met nóg meer kwaliteitsverbeteringen en een schone leer- en werkomgeving voor onze studenten en medewerkers.”