Het mobiliteitscentrum werd maandag 6 april in het leven geroepen om schoonmaakondernemers de kans te geven om personeel aan elkaar beschikbaar te stellen. Het idee: tijdens de coronacrisis heeft de ene ondernemer tijdelijke behoefte aan meer ervaren collega’s, terwijl de ander minder werk heeft voor zijn medewerkers. Het mobiliteitscentrum matcht de vraag-en-aanbod op regionaal niveau.
Lees ook: Al 1.400 ervaren schoonmakers beschikbaar via Mobiliteitscentrum Schoonmaak
Het werk in eigen schoonmaakbedrijf trekt weer aan
Nog steeds melden zich wekelijks nieuwe bedrijven bij het Mobiliteitscentrum, zegt brancheorganisatie OSB. “Tegelijkertijd trekken steeds meer schoonmaakbedrijven die met een personeelsoverschot zaten hun aanbod terug: het werk in het eigen bedrijf trekt weer aan doordat opdrachtgevers weer opstarten.”
Aanleiding om naar de toekomst te kijken. OSB: “Het Mobiliteitscentrum oriënteert zich ook op hoe de branche op lange termijn haar voordeel kan doen met de interesse die andere branches (bijvoorbeeld land- en tuinbouw en de zorg) naar aanleiding van de crisis hebben getoond voor personeel uit de schoonmaakbranche.”
Op zoek naar schoonmaakbedrijven met onvoldoende werk
OSB liet ook weten dat het mobiliteitscentrum in de provincies Utrecht, Noord-Holland, Flevoland, Zeeland, Drenthe, Noord-Brabant, Limburg en de gebieden Veluwe en Waddeneilanden op zoek is naar schoonmaakbedrijven die de komende maanden onvoldoende werk hebben voor hun werknemers.
Het betreft de functies:
- Schoonmaker vakantieparken (parttime)
- Voorwerker (parttime)
- Schoonmaker cleanroom(parttime)
- Schoonmaker algemeen (parttime)
- Medewerker bedrijfsbureau (fulltime)
- Aanpakkers in de bouw (fulltime)
- Productiemedewerkers in de kas (fulltime en parttime)
Heb je de komende maanden werknemers beschikbaar voor de contracturen of die extra uren willen werken? Stuur dan een mail naar mobiliteitscentrum@osb.nl.