Beleving grotendeels bepaald door onbewuste factoren
“Nu de belevingsfactor een steeds grotere rol gaat spelen, is de facilitaire branche toe aan next level hospitality”, zegt Anna Casemier, managing partner. Neuromarketing geeft inzicht in de onbewuste factoren die deze belevingsfactor voor 95% bepalen. “Precies daarom is neuromarketing van toegevoegde waarde voor de facilitaire branche.”
LEES OOK: Wat is schoonbeleving en hoe kun je het meten?
Onderliggende behoeften en emoties
“We weten steeds beter op welke manier het onbewuste brein geprikkeld kan worden om mensen een positief gevoel te geven”, legt Josefien ten Have, consumentenpsycholoog en adviseur bij Consumatics, uit. “Niet de uitgesproken mening, maar onderliggende behoeften en emoties bepalen de gastvrijheidsbeleving.”
Een concreet voorbeeld is het positieve effect van planten: het is wetenschappelijk bewezen dat mensen zich in een groen kantoor beter kunnen concentreren, waardoor ze daadwerkelijk productiever zijn. Dit effect wordt grotendeels bepaald door onbewuste factoren.
Ook interessant:
- “Hospitality is meer dan alleen een glimlach”
- Gastvrijheid begint intern, ook in de schoonmaak!
- Hoe verbeter je de schoonbeleving van eindgebruikers?
Bron: Facto