Hij noemt goede handhygiëne echt cruciaal, want handen zijn de grootste ‘besmetters’ die mensen hebben. Hij ziet corona als centrale aanjager van het bewustzijn van mensen. Van Gorp: “Schoonmaken is normaal gesproken niet heel sexy. Het wordt gezien als een noodzakelijk kwaad en kan zelfs budgetsluiter zijn bij bedrijven. Alleen met dit soort pandemieën stijgt schoonmaak opeens van plek honderd naar één.”
Schoonmaken is normaal gesproken niet heel sexy
Hoe blijft schoonmaak op de agenda staan?
Van Gorp vreest wel dat het belang van goede schoonmaak op den duur wegebt. Hij stelt dat we iedere 7 à 10 jaar te maken hebben met een pandemie, alles heeft dan spoed. Na de uitbraakt ziet hij het nog wel even doorebben, maar na een tijdje verdwijnt het bewustzijn toch naar de achtergrond. Dit is volgens hem een natuurlijke ontwikkeling.
“Bedrijven en mensen werken met prioriteiten en je kunt er maar een beperkt aantal hebben. Als Diversey vinden wij echter dat het een prioriteit moet blijven. Wij zijn in gesprek met de Nederlandse Vereniging van Zeepfabrikanten (NVZ) en zij met de overheid om een manier te vinden om de aandacht voor hygiëne levend te houden. Iedereen is er gelukkig nu wel van bewust dat we ons in de toekomst beter moeten organiseren op uitbraken van bijvoorbeeld virussen”
Meer lezen?
Dit interview werd gehouden naar aanleiding van het Partner of Choice onderzoek. Diversey kwam als voorkeursleverancier voor reinigingsmiddelen uit het onderzoek. Het volledige interview waarin Van Gorp meer vertelde over strategisch meedenken, het leveren van maatwerk en het ontzorgen van klanten, lees je in het Partner of Choice digimagazine.