Rising Star Rick de Koning

Rising Star Rick de Koning

In deze rubriek komt jong talent aan het woord over carrière en ambities. Deze keer Rising Star Rick de Koning

Leeftijd: 24

Opleiding: HBO Hotel/Eventmanagement en Pre-Master i.v.m. Master Arbeid, Organisatie en management

Ik ben:
Customer Service Representative bij Regus.

Mijn werk bestaat uit:
het regelen van alledaagse zaken voor klanten, zoals het aannemen van de telefoon, het verzorgen van de post en het ontvangen van bezoek. Het is een combinatie van zowel back- als front-officewerkzaamheden. Verder draag ik bij aan het operationeel houden van het businesscenter, het rondleiden van klanten en het signaleren van saleskansen.

Belangrijkste inkoop/FM-trend?
In mijn werk zie ik dat er behoefte is aan flexibiliteit rondom werkplekken. Die behoefte zie ik verder doorzetten. Het is aan facility managers om slimme partnerships aan te gaan, die voorzien in die veranderende behoefte.

Over 5 jaar ben ik:
afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit en werk ik als organisatieadviseur voor een organisatie waar ik kan leren, kan doorgroeien en die open staat voor mijn ideeën en kritische blik.

Grootste verbazing tot nu toe?
Ik zie vaak processen die omslachtig werken. Het denken vanuit de klant in plaats vanuit de eigen organisatie, is anno 2015 wat mij betreft een must voor elke organisatie.

Grootste succes tot nu toe?
Ik ben op dit moment vooral blij met de manier waarop ik het studeren kan combineren met m’n werk. Vooral het maken van koppelingen tussen de theorie uit mijn studie en de praktijk vind ik erg leuk.

Social media?
Ik gebruik LinkedIn, Facebook en met name Instagram. Beelden zeggen toch meer dan woorden.

Wat zou je graag beter kunnen?
Ik wil ervaring opdoen in verschillende organisaties. Het interesseert mij hoe mensen in verschillende omgevingen bewegen en welke interventies hen kunnen beïnvloeden.