Anno 2021 is dit verhaal ook relevant voor kantoorpersoneel. Om ons heen is nu een denkbeeldige ovaal getrokken, en die ovaal mag niet overlappen met die van een medemens. Maar helaas, het coronaverhaal is ingewikkelder. Want afstand houden is in een werkomgeving soms moeilijk te realiseren. En zelfs als je het wel doet, is het besmettingsgevaar niet geweken en heb je nog geen coronaproof werkplek.
De criteria voor een coronaproof werkplek
In dit whitepaper lopen we de criteria voor een coronaproof werkplek een voor een langs. Daarbij geven we het woord aan twee experts: Atze Boerstra, directeur van bba binnenmilieu & feelgoodbuilding adviseur, en ergonoom en human factors specialist Melcher Zeilstra van Intergo, Centre for Safety, Ergonomics & Human Factors.
Zij laten zien hoe die criteria met elkaar samenhangen. En uiteindelijk geven ze antwoord op de vraag waar veel werkgevers mee worstelen: waar moet ik allemaal rekening mee houden bij het opzetten van een veilige werkomgeving?
Lees ook:
> Het anderhalvemeter kantoor: mogelijkheden en knelpunten
> Zo creëer je een gezonde werkplek
> Waarom kantoren nooit zullen verdwijnen