Win een Service Management Jubileumboek!

Win een Service Management Jubileumboek!

Veertig jaar Service Management is veertig jaar inhoud over verleden, heden en toekomst van de professionele schoonmaak. Dat is dan ook precies waar ons jubileumboek over gaat. Een prachtig boek dat niet op je koffietafel mag ontbreken!

Waar komen we vandaan, hoe zitten we in elkaar en wat mogen we verwachten? Waarbij het verrassend is om te zien hoe grote schoonmaakbedrijven ooit ook zijn begonnen als eenmanszaak met een emmer, een ladder en het nodige sop. En dat het mkb nog steeds dé motor van de schoonmaakbranche is.

Maar er komt meer voorbij in dit unieke boek, waar heel veel partijen uit de professionele schoonmaak aan hebben meegewerkt. Wat is de wetenschap achter hygiëne? Hoe speelt digitalisering een rol? Hoe doet de robot zijn intrede? Waar vinden schoonmaakbedrijven zelf dat hun meerwaarde voor de toekomst ligt? De antwoorden liggen in dit bijzondere boek voor het oprapen.

Winactie

Dit mooie en interessante boek over de professionele schoonmaak mag niet op je koffietafel ontbreken! Daarom kun je het boek nu winnen. Vul hier je gegevens in en maak kans op een jubileumboek van Service Management!

Wil je niet wachten op de uitslag van de winactie? Bestel hem nu voor maar €39,95 via de online shop.

Wat moet je doen als je Oekraïense werknemers in dienst wilt nemen?

Wat moet je doen als je Oekraïense werknemers in dienst wilt nemen?

Oekraïense vluchtelingen mogen sinds 1 april 2022 vrij werken in Nederland. Met deze maatregel geeft de Nederlandse overheid invulling aan de Europese Richtlijn Tijdelijke Bescherming. Hoe neem je een Oekraïense vluchteling in dienst? Brancheorganisatie Schoonmakend Nederland geeft uitleg.

Frank Remeijsen (Romaro): "We moeten duidelijk blijven maken hoe mooi, belangrijk én kansrijk de schoonmaak is"

Frank Remeijsen (Romaro): "We moeten duidelijk blijven maken hoe...

Na ruim 44 jaar werkzaam geweest te zijn in de schoonmaakbranche, is het voor Frank Remeijsen, momenteel directeur bij Romaro Schoonmaakgroep, binnenkort tijd om af te zwaaien. Het pensioen lonkt. Samen met <em>Service Management</em> blikt hij terug én kijkt hij vooruit. "Eigenlijk vind ik historie niet zo boeiend. De toekomst is veel interessanter. Maar als ik geen verleden zou hebben, dan had ik ook geen toekomstvisie."

Codecommissie doet onderzoek naar de gevolgen van de coronacrisis

Codecommissie doet onderzoek naar de gevolgen van de coronacrisis

De coronacrisis heeft een flinke impact op het bedrijfsleven, ook op onze sector. De commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag onderzoekt wat de gevolgen van de crisis zijn voor alle partijen in de keten (dus opdrachtgever én opdrachtnemer).

ABN Amro verwacht 2 procent groei in schoonmaakbranche

ABN Amro verwacht 2 procent groei in schoonmaakbranche

De lockdown duurt voort, maar veel zakelijke dienstverleners hebben inmiddels hun ritme gevonden in de nieuwe werkelijkheid. Dat blijkt uit de Sectorprognose Zakelijke Dienstverlening 2021/2022 van ABN AMRO. Volg Service Management op LinkedIn: