Na het afronden van een facilitaire opleiding, leerde ze het vak bij een familiebedrijf. Inmiddels heeft ze pakweg dertig jaar ervaring. "Je kan mensen blij maken als de omgeving waarin zij leven en bewegen weer schoon is. Na heel wat jaren als rayonmanager werkzaam te zijn geweest in de facilitaire branche, was het tijd voor verandering. Mijn hart volgen."
Oplossingsgericht en mensenmens
In haar functie als accountmanager staat relatiebeheer voorop en dat spreekt Van der Spek aan. "Meedenken met de klant, uitleggen hoe het werkt, denken aan de eindgebruiker… ik zie het als een eigen winkeltje. Weska is een laagdrempelig bedrijf. Niet te groot. Het met elkaar oppakken en doen, dat bevalt mij goed als mensenmens."
Blij met producten en service
Ze vervolgt: "In korte tijd heb ik gezien hoe belangrijk het is dat de klant blij is met de producten en service van Weska. Ik werk vanuit Zeeland, maar een aantal keer per maand kom ik naar Rotterdam. Om te vergaderen en bij te kletsen met mijn collega’s. Daar kijk ik naar uit.”