De urgentie rondom hygiëne in restaurants is groot en daarom zijn Tork en Bocuse d’Or Nederland een partnership aangegaan. Als gevolg van COVID-19 zijn de verwachtingen van de consument ten aanzien van de hygiënestandaard in restaurants en cafés fors gestegen: meer dan ooit is ieder detail van belang.
In het recent uitgevoerde Essity Essentials Initiative 2021 onderzoek geeft 42 procent van de consumenten aan zich zorgen te maken over het bezoeken van restaurants en cafés. Om klanten hun gevoel van veiligheid terug te geven, is hygiëne belangrijker dan ooit.
Hygiëne tijdens het koken
Tijdens de finale werd, naast het door de finalisten te bereiden vis- en vleesgerecht, extra gelet op hygiëne. In totaal hadden de kandidaten 5 uur en 35 minuten de tijd om hun gerechten aan de jury te presenteren.
“Tijdens de wedstrijd hebben wij en ook de keukenjury de deelnemers beoordeeld op handhygiëne, reinigen van het werkoppervlak tijdens en na de wedstrijd en persoonlijke hygiëne. Het was een ‘close call’ maar uiteindelijk kwam Kees unaniem als beste uit de bus.” zegt Sonja van der Linden, Regional Marketing Manager Horeca bij Tork.
Hij wint een waardecheque van 800,- euro, te besteden aan Tork hygiëneproducten voor in hun restaurantkeuken
Hygiëne verbeteren
Soenil Bahadoer, voorzitter van Bocuse d’Or Nederland: “We zijn enorm verheugd om Essity Nederland met Tork als onze partner te hebben. Zij weten ervoor te zorgen dat de hygiëne in de keuken verbetert en het schoonmaken efficiënter kan. Iets wat altijd, maar vooral in deze tijden van COVID-19, extra waardevol is.”