Vers van de pers: Service Management 5-2021 (thema: hygiëne)

Vers van de pers: Service Management 5-2021 (thema: hygiëne)

Deze week is de nieuwste editie van Service Management, het vakblad over professionele schoonmaak, verschenen. Nummer 5 van dit jaar staat in het teken van hygiëne.

Onze abonnees treffen de vijfde Service Management van dit jaar aan in hun mailbox. Het is namelijk een volledig digitale editie, vol met interessante interviews over onder meer hygiëne, sanitair en ziekenhuisschoonmaak.

Een kleine preview van wat je kunt verwachten:

Infectiepreventiedeskundige Charlotte Michels over het belang van schoonmaak in de strijd tegen corona

Wat heeft de coronapandemie ons geleerd over infectiepreventie, hygiëne en schoonmaak? Hoe is de relatie tussen die drie? En wat is er, al dan niet blijvend, veranderd? Service Management vroeg het aan deskundige infectiepreventie Charlotte Michels. “De ogen in de zorg zijn geopend over het belang van schoonmaak.”

Gaat schoonmaak weer terug naar het 'oude normaal'?

Nu Nederland weer langzaam van het slot gaat, lijken we ook wat schoonmaken betreft weer meer naar het ‘oude normaal’ te gaan. De desinfectiepalen zijn langzaam aan het verdwijnen en de nadruk bij menig aanbesteding ligt toch weer op de kosten in plaats van de schoonmaakfrequentie. In hoeverre is dat terecht?

Trends en ontwikkelingen op het gebied van sanitair

Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van sanitair? Service Management vroeg het aan Marielle Romeijn, één van de oprichtsters van toiletconcept One Hundred Restrooms. Zij deelt haar visie: “Het toiletbezoek wordt een persoonlijke beleving die draait om jouw gezondheid.”

Duo-interview over ziekenhuisschoonmaak: CSU en Maastricht UMC+

Bij het schoonmaken van een ziekenhuis staat hygiëne voorop. Dat is immers medebepalend voor de gezondheid van de patiënt. Maar ook beleving speelt een steeds grotere rol voor de schoonmaak, blijkt uit een gesprek met partners CSU en Maastricht UMC+. “We gaan steeds meer op een vijfsterrenhotel lijken.”

En verder:

  • Exclusief inkijkje in de verkoop van schoonmaakopleider SVS aan Kaleidon
  • Interview met een schoonmaakondernemer over inbesteden
  • Ons verslag van het VSR-zomerevent
  • En nog veel meer!

Word abonnee!

Service Management is al meer dan 40 jaar hét toonaangevende vakblad in de schoonmaakbranche. Wil jij 8 keer per jaar dit magazine in je (digitale) brievenbus ontvangen? Word dan abonnee en geniet het eerste jaar ook nog eens van een mooie korting!

Hans Razenberg neemt afscheid van NVZ als Ridder in de Orde van Oranje Nassau

Hans Razenberg neemt afscheid van NVZ als Ridder in de Orde van...

Het jubileumfeest van NVZ, dat 75 jaar bestaat, kreeg afgelopen week een bijzonder tintje. Hans Razenberg nam afscheid als directeur van NVZ en werd daarbij tot zijn grote verrassing benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Dagen nadien is er hij daar nog steeds van onder de indruk. "Mooier had ik mijn afscheid niet kunnen dromen."

Nieuwste innovaties en aandacht voor kwalitatieve schoonmaak bij succesvolle Interclean China

Nieuwste innovaties en aandacht voor kwalitatieve schoonmaak bij...

Van 18 tot en met 20 oktober vond de grootse schoonmaakbeurs Interclean weer plaats. Dit jaar hostte China de beurs in de Chongqing International Convention and Exhibition Centre voor ruim 5500 bezoekers uit binnen- en buitenland. Bijna honderd exposanten prezen hun nieuwste innovaties aan en de bezoekers hadden alle gelegenheid om te netwerken en de nieuwste ontwikkelingen in de schoonmaakbranche te zien.

CSU en Soufiane Touzani roepen jeugd op om te "shinen op het plein"

CSU en Soufiane Touzani roepen jeugd op om te "shinen op het plein"

Soufiane Touzani en CSU houden samen een actie op social media, waarbij zij jongeren oproepen om de Johan Cruijff velden schoon te houden. Aan de schoonmaakactie is een prijs verbonden: het winnen van een FC Straat GOAT bal met handtekening.

Blog Frank Veneman: Een schone omgeving is de basis van een veilige omgeving

Blog Frank Veneman: Een schone omgeving is de basis van een veilige...

In de actualiteit van krapte op de arbeidsmarkt, stijgende prijzen en loononderhandelingen is het COVID-spook niet meer op de voorgrond aanwezig. Toch is er sinds COVID-19 wel het een en ander veranderd. Bijvoorbeeld de erkenning van de schoonmaker. Frank Veneman, bestuurslid bij de Vereniging Schoonmaak Research (VSR), schreef een blog over de veranderingen na de pandemie.