Soupalicious doneert voor elk verkochte kom soep een kom soep aan de voedselbank. Dit noemt de soepmaker de one-for-one fomule. Tot op heden leverde dit al meer dan 2,5 miljoen gedoneerde kommen soep. Tom Hillemans, Vice-voorzitter van Voedselbanken Nederland, is heel blij met de extra soepen. ‘’Als voedselbanken kampen we met een groot gebrek aan voedsel voor een groeiend aantal klanten. Wekelijks helpen we 120.000 mensen. De laatse maanden was er een groei van 30 procent. Deze miljoen extra kommen zijn echt heel belangrijk voor ons en dus meer dan welkom.’’
Duurzame investering
"De krachtbundeling tussen Soupalicious en ISS bestaat al enige jaren en wordt nu verder uitgebreid. Met het volume van ruim 1 miljoen kommen soep per jaar voor de voedselbanken in Nederland kunnen we nu een nog grotere impact maken. De gasten van onze bedrijfsrestaurants leveren via dit social sharing principe zelf ook een bijdrage aan mensen die het zwaar hebben in onze maatschappij", aldus Jerry van Ulden, Chief Commercial Officer en Directeur Food Services a.i. van ISS. De soepen aan de voedselbank, genaamd Souprise, worden bereid met reststromen waardoor er jaarlijks vele duizenden kilo’s goed voedsel van vernietiging worden gered. Met elke kilo reststromen wordt 1 kilo CO2-uitstoot voorkomen.