Je hoeft de productinnovaties van de Interclean niet te missen

Je hoeft de productinnovaties van de Interclean niet te missen

Ik hoef je niet te vertellen dat het andere tijden zijn. Dat merk je elke dag. Voor schoonmaak is het ook een tijd waarin we nog eens extra onze meerwaarde kunnen laten zien. In het zorgen voor hygiëne, maar ook in het verzorgen van kennis over hygiëne. Van handhygiëne en het schoonmaken zelf tot aan desinfectie.Volg Service Management op LinkedIn:

Door Ronald Bruins

Het is aan schoonmaakbedrijven, maar ook aan leveranciers om kennis te ontsluiten naar hun opdrachtgevers waar de angst regeert. Daarbij mogen schoonmaakpartijen wat mij betreft ook kritisch zijn. Wat is wel nodig en wat niet? Heeft desinfecteren zin als er niet eerst schoongemaakt is? Maar ook: is het desinfecteren van de handen altijd nodig of kunnen we volstaan met goed wassen én drogen.

>> Lees ook: Coronaproof cleaning: Is het kantoor nog wel veilig?

Het opdoen van kennis

Om kennis te kunnen verspreiden is het noodzaak om deze eerst op te doen. Via opleidingen in de schoonmaak, het volgen van vakmedia zoals Service Management, maar ook door het bezoeken van beurzen. Elke twee jaar staat daarbij de Interclean in Amsterdam, de hoogmis van de wereldwijde schoonmaaksector, met dikgedrukte letters in de agenda.

Om kennis te kunnen verspreiden is het noodzaak om deze eerst op te doen

Het is voor ons als vakpers altijd hollen langs tientallen stands, sessies en introducties. Alles om u als lezer te voorzien van de laatste innovaties, bijvoorbeeld in digitalisering en robotisering. We kijken tweejaarlijks onze ogen uit. We hadden er dan ook zin in, afgelopen januari en februari. Het filmpje met beursmanager Robert Stelling lag al op de plank, klaar om uitgezonden te worden. De special van Service Management rondom de Interclean was klaar om gedrukt te worden.

>> Lees ook: Robert Stelling: De voordelen van werken met Ecolabel producten

Van een fysieke beurs was geen sprake meer

Maar toen… barstte de coronacrisis in volle hevigheid uit. Waar het eerst nog een verder weg gelegen uitbraak leek, kwam deze sneller dan het licht in Europa aan de oppervlakte. Van een fysieke Interclean kon na de lockdown geen sprake meer zijn. In alle snelheid pakten we als jury van de Innovation Awards samen met beursorganisatie RAI Amsterdam nog wel de bekendmaking van de winnaars in de diverse categorieën op. Digitaal welteverstaan. Met alle juryleden aanwezig. Eerst werd de Interclean nog uitgesteld, maar ook de nieuwe situatie bleek nog niet voldoende verbeterd om fysiek bij elkaar te komen.

>> Lees ook: Interclean Amsterdam Online 2020 van start

In nauwe samenwerking

Vandaar dit keer een digitale Interclean. Betekent dit dat je talloze productinnovaties moet missen? Nee, ook deze zijn digitaal gegaan. In nauwe samenwerking met de Interclean presenteren we gezamenlijk een digitaal magazine waarin we talloze innovatieve producten in het zonnetje zetten. Om je zo toch nog iets van dat idee van een beursbezoek te geven. Ik geef toe, het napraten bij de borrel zit er helaas niet bij. Maar op deze manier kunt je toch nog bijblijven.

Rest mij niets anders dan je veel leesplezier te wensen, maar ook een goede gezondheid. Ik hoop dat je economisch gezien goed overeind kunt blijven om talloze opdrachtgevers van het juiste hygiëneadvies te kunnen voorzien. Tot slot hoop ik je toch weer op de eerstvolgende fysieke Interclean in 2022 in Amsterdam te zien. Tot dan! Ook een pandemie moet een keer overgaan…

Lees ook: