We kennen HappySoaps uit de schappen van de drogisterijen en bijna alle grote supermarkten in Nederland, maar ook daarbuiten. Het jonge bedrijf, dat in 2019 werd opgericht door Marcel en Marco Koers, maakt cosmetische producten als shampoo en body bars, tandpasta tabs, zonnebrand en zelfs hondenshampoo die allemaal 100 procent plasticvrij zijn. Dat geldt voor de gehele keten, van productie tot verzending. HappySoaps is dan ook partner van de Plastic Soup Foundation.
HappySoaps maakt impact
HappySoaps is in een paar jaar uitgegroeid tot een internationale speler en maakt impact: vorig jaar zijn er meer dan vijf miljoen plastic flessen bespaard. Het doel is minstens 50 miljoen flessen per jaar besparen vanaf 2025. Marcel Koers reageert: “Het is een grote eer dat we deze erkenning krijgen. We hebben destijds onze ideeën vormgegeven in Hall, zijn verhuisd naar Apeldoorn maar denken groter dan Gelderland. Het afgelopen jaar was werkelijk een rollercoaster. We hebben via een crowdfundingactie één miljoen euro opgehaald, zijn gestart in Denemarken en Zweden en hebben inmiddels 175 producten in het assortiment, binnen twintig productcategorieën. Dit alles kost enorm veel energie en tijd en daarom is het fijn dat dit succes ook wordt erkend.”