De arbeidsmarkt is krap. Personeel vinden en behouden kan knap lastig zijn. Het LCS Event op 16 november in Schiphol Hoofdgebouw haakt in op dit actuele thema. Want hoe weet je als bedrijf je medewerkers aan je te binden en te boeien. Waarin kan de werkgever verschil maken? Strateeg Kirsten de Roo gaat in op onder meer werkgeluk, de behoeften van de verschillende generaties op de werkvloer en ‘het goede gesprek’ tussen leidinggevende en medewerker. Ook gaat De Roo in gesprek met panelleden Leon Jansen (Business Partner Operations I-sec), Michel van de Stolpe (HR Directeur dnata) en Laetitia Simonis over het behouden van je medewerkers.
1nergiek maakt schoon op diverse locaties van Schiphol, waaronder het WTC, het Schiphol Hoofdgebouw, de buitenlocaties en The Base, waarin LCS gevestigd is. Simonis is blij met de toetreding van 1nergiek tot de community : “LCS heeft een groot netwerk aan bedrijven. Juist de diversiteit van bedrijven geeft andere invalshoeken en overtuigingen. Maar er zijn altijd raakvlakken. Als 1nergiek zijn we ervan overtuigd dat we vele meer voor elkaar kunnen betekenen en er ook nog blij van worden. Wij geloven in samenwerken, kennis delen en werkplezier.”
Persoonlijke aandacht
Het schoonmaakbedrijf kreeg tot drie keer toe, waaronder dit jaar, de Medewerkersbeleving Award in de categorie Facilitaire dienstverlening. Persoonlijke aandacht voor de schoonmakers staat hoog in het vaandel. Dat resulteert in betrokken personeel, met zelfs gepensioneerde collega’s, en een laag ziekteverzuim. Omdat de voorkeur gaat naar personeel in eigen dienst en vaste gezichten bij de opdrachtgevers, werkt 1nergiek met Clean Miles. Simonis: “Elk extra uur, bovenop je normale uren, verdien je naast je uurloon ook een Clean Mile (= 1 euro). Dit krijg je cadeau in VVV-bonnen. De schooncollega verdient op deze manier een extraatje.” Ook wordt goed gekeken naar de opdrachten. “Een klant moet bij ons passen en goed zijn voor onze schooncollega’s.”