Een schoon bureau, goede koffie en een fijne sfeer: de basis is op veel kantoren aanwezig. Wat als deze basis het vertrekpunt is voor een beleving die verder gaat dan functioneel? Wat als een kantoor ook uitnodigt, verrast en verbindt? Hotel Okura Amsterdam, al 26 jaar opdrachtgever van EW Facility Services, biedt samen met EW inspiratie voor een gastvrije kantooromgeving.
‘Elke dag biedt een nieuwe kans om mensen gelukkig te maken’, zegt Simon Potter, rooms division manager bij Hotel Okura Amsterdam. Gastvrijheid gaat bij Okura verder dan vriendelijke service. Het is verankerd in de Japanse principes Kaizen (continu verbeteren) en Omotenashi (oprechte gastvrijheid). Deze filosofie zie je terug in de hele organisatie.
Ook op kantoor vraagt een gastvrije sfeer om aandacht, consistentie en toewijding. Geen eenmalige actie, maar een continu proces. Samen met Hotel Okura Amsterdam deelt EW Facility Services zes praktische tips.
1
2
3
4
5
6
Het uitzicht vanuit Okura is bijzonder. Daarom staat er bewust een verrekijker op de kamer.
Communiceren
Gastvrijheid ontstaat niet vanzelf. Het vraagt om samenwerking, communicatie en betrokkenheid. ’Om een gastvrije beleving neer te zetten, moet je echt communiceren met elkaar en elkaar verantwoordelijk houden’, zegt Potter. ‘Dat geldt ook voor kantoren. Als medewerkers zich gewaardeerd voelen, ontstaat er ruimte voor echte verbinding.’
Met de Facto e-mailnieuwsbrief blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van facility management en inkoop. Je krijgt tips over gratis whitepapers en checklists.