Opleiding:
Hbo Facility Management aan de Hogeschool Rotterdam.
Ik ben:
Facility Coördinator bij TOPdesk.
Mijn werk bestaat uit:
Het afhandelen van meldingen, contact met leveranciers, kwaliteitscontrole binnen het kantoorpand, bestellen- en op peil houden van de voorraad. En nog veel meer wat bij het vakgebied FM hoort. Daarnaast zit ik ook bij het BHV-team en sta ik altijd klaar voor vragen van collega’s en bezoekers.
Belangrijkste FM-trend?
De integratie met technologie, zoals sensortechnologie. Door gebruik van slimme sensoren kan je bijvoorbeeld zien welke vergaderruimtes vrij zijn. Het kan zijn dat een ruimte wel is gereserveerd, maar nu vrij is omdat collega’s eerder klaar waren met de meeting. Zo ga je slim om met de ruimte die er is.
Over 5 jaar ben ik:
Een masterdiploma rijker.
Grootste verbazing tot nu toe?
Het vertrouwen dat ik direct kreeg van mijn teamleider; ik was net een maand in dienst en had het idee een schommeltafel te laten maken als vergadertafel voor een leegstaande ruimte. De teamleider gaf mij direct al de vrijheid om dit helemaal zelf te regelen en inmiddels staat de tafel er. Supercool!
Grootste succes tot nu toe?
Een presentatie mogen geven op Vakbeurs Facilitair afgelopen januari.
Favoriete app of gadget?
NFC Stickers. Deze stickers zijn gekoppeld aan ons systeem voor toegangspassen. Ze kunnen op reserveerbare middelen worden geplakt, zoals een telefoonoplader. Zo weet je altijd bij welke medewerker de middelen zijn, zonder handmatige registratie.
Grote inspiratiebron?
Sheryl Limburg, directeur bij Arrange Consultancy. Ik sprak haar tijdens mijn afstudeeronderzoek dat betrekking had op de ISO41001, de eerste wereldwijde norm voor Facility Management. Haar enthousiasme over het onderwerp heeft mij toen enorm veel energie gegeven en voor mij is ze een voorbeeld voor alle vrouwen binnen het vakgebied Facility Management.
Wat zou je graag beter kunnen?
Meer kennis hebben over de technische kant van gebouwen.
Laatst gelezen managementboek?
‘Service Excellence’ van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan. Hoe zorg je ervoor dat de klant een consistent goede en uitzonderlijke dienstverlening krijgt?
In deze rubriek komt jong talent aan het woord over carrière en ambities. Iemand aanmelden kan via gerarddessing@vakmedianet.nl.
Ook interessant om te lezen:
- Werken, ontmoeten, ontspannen en vooral: thuis voelen (case nieuw kantoor TOPdesk)
- Met sensoren de customer experience verbeteren: 3 voorbeelden
- Aan de slag met sensortechnologie voor een slimmer gebouw