Op veel kantoren werden maatregelen genomen, zoals het plaatsen van desinfectiegels en alcoholpompjes in het pand, het markeren van looproutes met vloerstickers, afzetlint e.d. en het aanpassen van de capaciteit van vergaderzalen. Ook gaf 63% van de respondenten toen aan dat er extra schoonmaak wordt ingezet en dat er schoonmaakkits op bureaus worden geplaatst.
>> Lees ook: Deze maatregelen namen facility managers tegen corona op kantoor
Hoe zit het nu?
Onze collega’s van Facto zijn benieuwd hoe de situatie er nu, na de zomer voor staat. Hebben het oplopend aantal besmettingen de meningen veranderd? Zijn er andere of extra maatregelen genomen? Reden dus om het onderzoek te herhalen. Het gaat om een anonieme enquête (online) met zo’n 15 vragen over onder meer:
- de geplande of al gerealiseerde opschaling;
- de maatregelen die zijn getroffen om veilig werken op kantoor mogelijk te maken;
- of en zo ja, welke plannen er zijn om het werkplekconcept cq de kantoorinrichting de komende periode te gaan veranderen.
De uitkomsten van het onderzoek worden vanzelfsprekend op korte termijn bekend gemaakt. Hieronder kun je direct deelnemen aan het onderzoek!