Een panel van zakelijke beslissers werd uitgenodigd om hun ervaringen te delen over de bedrijven waar zij de laatste drie jaar zaken mee deden. Hun werd gevraagd om hun leveranciers te waarderen op een schaal van nul tot tien: “Hoe waarschijnlijk is het dat je deze dienstverlener zou aanbevelen aan een vriend of collega?” In 2024 deden 1.709 zakelijke beslissers mee aan het onderzoek.
Factoren rangschikking
Aan de hand van de antwoorden berekende MT/Sprout de Net Promotor Score (NPS) die de basis vormt voor de ranglijsten van de MT1000. De beslissers waardeerden de leveranciers daarnaast ook ten aanzien van drie inhoudelijke aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap en de kwaliteit van de uitvoering. Hierbij konden respondenten tot vijf sterren geven. Als laatste heeft het aantal respondenten dat contact heeft met een leverancier invloed op de rangschikking. De bedrijven die de ranglijsten aanvoeren worden dus niet alleen erg goed gewaardeerd door hun klanten, het zijn ook relatief véél klanten die voor deze bedrijven kiezen.
Nummer één schoonmaak
Het schoonmaakbedrijf dat dit jaar op nummer één staat in de ranglijst, is Nederrijn Schoonmaak. Zij scoren hoog op alle criteria en hebben de tweede hoogste NPS. Het schoonmaakbedrijf dat dit jaar met de hoogste NPS uit de bus komt, is CSU. Op de drie inhoudelijke aspecten scoorden ook zij hoog.
Dit is de ranglijst van 2024:
- Nederrijn Schoonmaak
- Dolmans Groep
- MB Schoonmaak
- Novon Schoonmaak
- CSU
- Gom (Facilicom)
- Asito (ADG)
- VLS Groep
- ISS Facility Services
- EW Facility Services
- Vebego