Visie Hofkens HIG: "De arbeidsmarktkrapte is echt hevig"

Uit de cijfers van het marktonderzoek valt op te maken dat de schoonmaakbranche de weg omhoog uit het corona-dal heeft ingezet. Maar hoe diep was dat dal nu eigenlijk? En hoe ziet het pad naar de toekomst er precies uit? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Vandaag deelt Mark Hofkens, CEO van Hofkens HIG, zijn visie.

Vraag 1: Hoe kijk je terug op 2021?

"In het jaar 2021 hebben we gelukkig een positief resultaat weggezet. Er is onnoemlijk veel werk verzet na wederom een jaar van enorme impact door covid-19. Ik ben trots op mijn medewerkers die hieraan hebben bijgedragen. Zij hebben de handen flink uit de mouwen gestoken om invulling te geven aan openstaande taken bij klanten, een uitdagende klus."

Vraag 2: Hoe kijk je naar de rest van 2022 en daarna? Hoe rooskleurig of somber ziet dat eruit?

"We kijken met een positieve blik naar de rest van 2022, maar er zijn wel veel uitdagingen om personeel te werven en te behouden."

Vraag 3: Waar zie je kansen voor de komende tijd?

"Vooral door ons brede dienstenpakket zie ik kansen voor onze organisatie. Wij zijn de allesreinigers en hebben voor elk schoonmaakprobleem een oplossing. We doen alles in eigen beheer met eigen mensen en materieel."

Vraag 4: Welke uitdagingen zie je voor de komende tijd?

"De grootste uitdaging is personele bezetting. We zitten in een tijd waarin de arbeidsmarktkrapte echt hevig is. Werving & selectie is echt een thema waar we veel aandacht aan besteden."

Meer visie?

Cijfers zeggen veel, maar niet alles. Daarom vraagt Service Management de grootste schoonmaakbedrijven jaarlijks naar hun visie als onderdeel van het marktonderzoek. De komende tijd publiceren we elke dag een nieuwe visie. Houd onze website dus in de gaten!

Lees ook vooral het artikel 'Visie top 5 schoonmaakbedrijven: branche zoekt antwoorden op wereld in transitie'. Dat is een samenvatting en analyse van de visies van de top-vijf schoonmaakbedrijven.

Visie CSU: "Een nieuwe toekomst creëer je nooit in je eentje"

Uit de cijfers van het (link: https://digimagazine.servicemanagement.nl/smg3_thema_ondernemen/visie_top5_schoonmaakbedrijven text: marktonderzoek target: _blank) valt op te maken dat de schoonmaakbranche de weg omhoog uit het corona-dal heeft ingezet. Maar hoe diep was dat dal nu eigenlijk? En hoe ziet het pad naar de toekomst er precies uit? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Vandaag deelt John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur van CSU, zijn visie.

Visie Hago: " We blijven continu monitoren wat er om ons heen gebeurt"

Uit de cijfers van het (link: https://digimagazine.servicemanagement.nl/smg3_thema_ondernemen/visie_top5_schoonmaakbedrijven text: marktonderzoek target: _blank) valt op te maken dat de schoonmaakbranche de weg omhoog uit het corona-dal heeft ingezet. Maar hoe diep was dat dal nu eigenlijk? En hoe ziet het pad naar de toekomst er precies uit? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Vandaag deelt Mark Keur, algemeen directeur bij Hago, zijn visie.

Visie Gom: "De vraag naar flexibiliteit zal sterk blijven groeien"

Uit de cijfers van het (link: https://digimagazine.servicemanagement.nl/smg3_thema_ondernemen/visie_top5_schoonmaakbedrijven text: marktonderzoek target: _blank) valt op te maken dat de schoonmaakbranche de weg omhoog uit het corona-dal heeft ingezet. Maar hoe diep was dat dal nu eigenlijk? En hoe ziet het pad naar de toekomst er precies uit? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Vandaag deelt Olivier Laméris, algemeen directeur van Gom, zijn visie.

Visie Asito: "Maximale flexibiliteit wordt vanzelfsprekend"

Uit de cijfers van het (link: https://digimagazine.servicemanagement.nl/smg3_thema_ondernemen/visie_top5_schoonmaakbedrijven text: marktonderzoek target: _blank) valt op te maken dat de schoonmaakbranche de weg omhoog uit het corona-dal heeft ingezet. Maar hoe diep was dat dal nu eigenlijk? En hoe ziet het pad naar de toekomst er precies uit? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Vandaag deelt Bob Mols, algemeen directeur bij Asito, zijn visie.