Zeepproducent HappySoaps opent nieuwe zeperij

Zeepproducent HappySoaps opent nieuwe zeperij

HappySoaps, voornamelijk bekend van de consumentenmarkt, opent er een nieuwe zeperij bij. Ook de afdeling R&D zal hier gaan huizen, zodat de lijnen tussen ontwikkeling en productie korter worden en de ontwikkeling een boost krijgt.

HappySoaps maakt shampoo bars, body bars en andere verzorgingsproducten die zonder plastic worden geproduceerd en verpakt. Nu rollen er al elke dag meer dan vierduizend bars van de band, maar met de nieuwe fabriek worden dat er maar liefst tienduizend. Een teken dat het goed gaat met het bedrijf en daarbij komt de belofte dat de ontwikkeling in stoomtreinvaart doordendert. In de nieuwe zeperij en R&D-afdeling zijn tot dat doel de nieuwste snufjes te vinden.

Klaar voor de toekomst

Medeoprichter van de zeepproducent Marco Koers reageert met trots op het nieuws: “Met deze nieuwe faciliteiten zullen we de komende jaren groeien en onze producten blijven verbeteren. We zijn letterlijk klaar voor de toekomst. Zeep maken is nog steeds geen massaproductie. Het vereist veel handwerk en toewijding. Deze nieuwe fabriek stelt ons in staat om flexibel te zijn en voortdurend te blijven innoveren. Bovendien zijn we nu in staat om te groeien. Op dit moment produceren we ongeveer 4.000 Bars per dag, maar uiteindelijk kunnen we dit aantal verhogen tot 10.000 per dag, wat absoluut noodzakelijk is voor onze verdere groeiplannen.”

Word mede-eigenaar

HappySoaps bekostigd alle nieuwe plannen niet alleen. Het bedrijf heeft een crowd-equity-campagne opgetuigd om drie miljoen euro op te halen bij geïnteresseerden en bij professionele investeerders. Door middel van een coöperatie kun je voor een investering vanaf 207 euro mede-eigenraar worden van HappySoaps. Hiermee richt het bedrijf zich voornamelijk op fans van de zeepjes die graag een actieve bijdrage willen leveren aan de missie om gezamenlijk plastic te besparen. En die natuurlijk willen meedelen in het toekomstige succes.

Duurzaamheid op de arbeidsmarkt

Duurzaamheid staat bij HappySoaps centraal en dat richt zich niet alleen op de reductie van plastic. De zeepfabrikant zet zich ook in om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te voorzien van passend werk. Zo werken ze nauw samen met Werkzaak Rivierenland in Gelderland, waar kwetsbare medewerkers producten verpakken. Via deze inpaklocatie stappen deze medewerkers het bedrijf binnen, waarna ze waar mogelijk de kans krijgen om verder door te groeien bij HappySoaps. Bijvoorbeeld door door te stromen naar de zeepfabriek en daar verder opgeleid te worden tot allround productiemedewerker.

Onderzoek: werkgevers cruciaal voor inclusie kwetsbare groepen op arbeidsmarkt

Onderzoek: werkgevers cruciaal voor inclusie kwetsbare groepen op...

Nieuw promotieonderzoek van Tilburg University laat de sleutelrol van werkgevers zien bij het includeren van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt, zoals mensen met een beperking, langdurig werklozen en mensen met een migratieachtergrond. Het onderzoek biedt waardevolle inzichten voor bedrijven die willen bijdragen aan een meer inclusieve arbeidsmarkt.

Woon online bijeenkomst over Open Hiring bij

Woon online bijeenkomst over Open Hiring bij

De Normaalste Zaak organiseert op dinsdag 19 november de online bijeenkomst 'Open Hiring - zonder cv of sollicitatiegesprek goede medewerkers vinden'. De bijeenkomst is voor alle werkgevers en HR-professionals die op zoek zijn naar innovatie manieren om nieuw talent aan te trekken.

Gom steunt Stichting Vluchtelingen Werkintegratie: "Samen bouwen aan inclusief werk"

Gom steunt Stichting Vluchtelingen Werkintegratie: "Samen bouwen aan...

Onlangs overhandigde Facilicom Foundation een mooie cheque aan Stichting Vluchtelingen Werkintegratie. Om zo een stukje mee te helpen aan het ondersteunen van vluchtelingen, asielzoekers en statushouders bij het voorbereiden en begeleiden van hun eerste stappen naar de Nederlandse arbeidsmarkt.

Ian Smeijers (Stichting Nelis): "Met lastige jongens moet je niet gaan tafeltennissen"

Ian Smeijers (Stichting Nelis): "Met lastige jongens moet je niet...

De Volkskrant publiceerde afgelopen week een interview met Ian Smeyers, die, "geboren als white trash", als zeventienjarige jongen zijn eigen glazenwasbedrijf begon. In het begin met het doel lekker geld te verdienen, maar ondertussen vanuit het gedachtengoed van sociaal ondernemerschap. Hij biedt nu met zijn Stichting Nelis leerwerktrajecten aan aan jongeren die zich aan de rand van de maatschappij bevinden. Inmiddels heeft hij ruim 500 mensen aan werk geholpen.