Nieuwe modules FacilityApps: Leidinggevende krijgt seintje als schoonmaker te laat is

Nieuwe modules FacilityApps: Leidinggevende krijgt seintje als schoonmaker te laat is

Het FacilityApps-platform blijft uitbreiden en lanceert binnenkort twee nieuwe modules. Het betreft een nieuws-app en een koppeling tussen het rooster en de aanwezigheidsregistratie. Over dat laatste: "Hiermee maken we inzichtelijk wie er op tijd heeft ingecheckt. Belangrijker nog, we lichten de verantwoordelijke personen in over wie NIET op tijd is. Zo kan er direct actie ondernomen worden", aldus Chris van den Berg van Nocore FacilityApps.

"Op verzoek van klanten is de Nocore-FacilityApps-koppeling uitgebreid met roosterinformatie uit Nocore", licht Van den Berg toe. "Door deze info te koppelen aan aanwezigheidsregistratie gegevens, maken we inzichtelijk wie er op tijd heeft ingecheckt. Belangrijker nog, we lichten de verantwoordelijke personen in over wie NIET op tijd is. Zo kan er direct actie ondernomen worden. Deze check-in en check-out tijd (via onze tijdregistratie module) wordt teruggestuurd naar Nocore waar een leidinggevende op kan bijsturen."

App-notificatie bij afwijkingen

"Op deze manier is er voor het bedrijfsbureau een controle op verloonde uren terwijl de medewerker niet op locatie aanwezig is geweest. Een medewerker krijgt hierdoor niet verloond bij een vrije dag als de rayonmanager vergeten is om dit door te geven aan het bedrijfsbureau", vervolgt hij.

Van den Berg: “Het is mogelijk voor leidinggevenden (bijvoorbeeld voorlieden of regiomanagers) om op verschillende manieren notificaties te ontvangen wanneer er iets gebeurt wat niet wenselijk is. Denk bijvoorbeeld aan push-notificaties (zoals Telegraaf en NOS dit doen). Een leidinggevende kan dan direct schakelen als er iemand om wat voor reden dan ook niet op het werk verschijnt.”

Nieuws-app

Tegelijkertijd wordt er een nieuws-functionaliteit gelanceerd. "Nieuws delen en andere belangrijke communicatie wordt hiermee makkelijker dan ooit. Er gaat nog steeds veel via email. Maar met de nieuws app kun je heel eenvoudig berichten aan verschillende rollen communiceren", legt Van den Berg uit.

Je wilt het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om het te lezen.

"Binnen een schoonmaakbedrijf is er natuurlijk allerlei communicatie en nieuws dat je graag snel en goed wilt verspreiden. Je wilt het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om het te lezen. Denk aan vacatures, CAO-nieuws, periodiek werk waar speciale aandacht voor wordt gevraagd, een nieuwsbrief met het laatste nieuws, een motivatiebrief vanuit de directie, opstarten van een nieuwe klant etc."

Ook hier geldt dat er gekozen kan worden om bepaald nieuws te pushen via een pushbericht. Niemand mist zo meer nieuws op hun telefoon.

Hebben medewerkers het bericht geopend?

Als laatste zegt Van den Berg: "In de toekomst willen we ook nog inbouwen dat schoonmaakbedrijven overzichten krijgen over hoeveel mensen het nieuws ook daadwerkelijk hebben geopend. Dit is actueler dan ooit, zeker met de wijzigingen die Apple doorvoert met betrekking tot privacy en emails. Dan worden deze mails automatisch geopend bij het ontvangen, waardoor niet meer is te traceren of mensen die email ook daadwerkelijk geopend hebben."

Chatbot Vebego helpt schoonmakers bij taalbarrière en werkvragen

Chatbot Vebego helpt schoonmakers bij taalbarrière en werkvragen

Om schoonmakers te helpen bij hun dagelijkse werkzaamheden en voor collega's die laaggeletterd zijn of de Nederlandse taal niet voldoende beheersen, heeft Vebego Cleaning Services een eigen digitale AI-tool ontwikkeld: de Schoonmaak AI-ssistent. De AI-ssistent is gevuld met informatie over het werk en over het schoonmaakbedrijf zelf. Het werkt als een digitale vraagbaak die, dankzij het gebruik van kunstmatige intelligentie, gesproken woorden in vrijwel alle talen kan herkennen en vertalen.

Meld je nu aan voor het VSR webinar 'meten en mensen'

Meld je nu aan voor het VSR webinar 'meten en mensen'

De Vereniging Schoonmaak Research (VSR) organiseert op 3 juli een webinar, waarbij ze in gesprek gaan met verschillende gasten. Centraal tijden het webinar staat de combinatie van meten en mensen.

Trends 2024: 'Wij verkopen geen product, maar een visie: verandering'

Trends 2024: 'Wij verkopen geen product, maar een visie: verandering'

Goede software kan een bedrijf veel gemak opleveren. Met één druk op de knop altijd en overal actueel inzicht hebben in de stand van zaken bijvoorbeeld. Geestdriftig deelt Roy Sprunken, accountmanager bij AFAS Software, zijn passie voor het automatiseren van processen. "Wij willen het werk leuker en eenvoudiger maken voor schoonmaakorganisaties. Met AFAS Profit kunnen wij administratieve handelingen laten verdampen, zodat de ondernemers meer tijd overhouden voor hun klanten en zaken als medewerkerstevredenheid."

Een medewerker van het ISS meldt een probleem met de reinigingsmachine door een QR-code te scannen.

ISS zet mobiele machines efficiënter in dankzij digitalisering

Dagelijks zorgen medewerkers van ISS in meer dan dertig landen voor duizenden mobiele machines zoals stofzuigers, keukenapparatuur en apparatuur voor de gezondheidszorg. ISS en ToolSense optimaliseren nu dankzij digitalisering het volgen, onderhouden en gebruiken van de mobiele machines, apparaten en apparatuur.