De optimalisatie gebeurt door gebruik te maken van ToolSense’s asset operations platform op basis van IoT (Internet of Things) oplossingen en QR-codes. Door werkprocessen te digitaliseren dieISS-medewerkers normaal gesproken handmatig op locatie uitvoeren, verbetert de efficiëntie en de levenscyclusbeheer van de bewegende activa, zo is de verwachting.
Consistente workflow
Markus Sontheimer, hoofd informatie en digitaal chef van ISS: “De datagedreven inzichten zijn ook bedoeld om ervoor te zorgen dat ISS altijd de juiste apparatuur beschikbaar heeft op de locaties van zijn klanten en een consistente workflow mogelijk maakt. Bovendien heeft het geoptimaliseerde levenscyclusbeheer van de ISS-tools, inclusief een beter gebruik van bestaande middelen, een positief effect op het verminderen van de C02Emissies.
Actuele data beschikbaar
"In plaats van de lokale machines te moeten volgen via vervelende processen met pen en papier of Excel-spreadsheets, hebben werknemers nu toegang tot alle relevante informatie en kunnen ze de assets beheren via één digitaal platform”, legt Alexander Manafi, CEO van ToolSense uit. “Dit platform biedt een machine-to-service-verbinding voor realtime communicatie, toegang tot machinelocaties en automatische runtime-documentatie. Daarnaast worden machinestoringen en aankomend onderhoud direct geregistreerd en bijgehouden. Op locatie kunnen medewerkers problemen gemakkelijk melden via QR-codes."
ISS en ToolSense startten twee jaar geleden hun lokale samenwerking in Oostenrijk en testten met succes de integratie van ToolSense-oplossingen in de assetmanagementprocessen van ISS Austria. De nieuwe werkwijze wordt nu verder uitgerold.