“In een ambitieus tijdsbestek moesten GRIP Facility en CleanJack een geïntegreerd systeem opleveren”, vertelt Stephan Simons, directeur van GRIP Facility. “Een systeem waarin calculaties, planningen en roosters voor schoonmaak worden gemaakt, waar werkorders worden geregistreerd en vervolgens de facturatie en de verloning van personeel wordt aangestuurd. Verloning precies volgens de schoonmaak-cao, wel te verstaan. En dat alles binnen een tijdsbestek van zo’n 4 maanden.”
Dezelfde taal spreken
“Een project met een spannende tijdslijn, helemaal als de opdrachtgever maatwerk vraagt”, vult Niels van den Berg, directeur van CleanJack, aan. “Het pakte goed uit omdat de systemen van GRIP Facility en CleanJack complementair zijn. Zowel GRIP Facility als CleanJack zijn gespecialiseerd in digitalisering in de schoonmaak. We spreken dezelfde taal. De samenwerking verliep vanaf het eerste moment constructief en prettig.”
Betere samenwerking
De twee partijen koppelden modules uit hun contractmanagementsysteem en procesmanagementsysteem. “Opdrachtgevers en opdrachtnemers kijken naar dezelfde dashboards, monitoren dezelfde kpi’s, werken met dezelfde kwaliteitmeetsystemen en verkorten de lijnen tussen de planning en de uitvoering.” Volgens Van den Berg en Simons leveren de gedeelde inzichten een betere samenwerking op tussen opdrachtgever en schoonmaakbedrijf.
"Er ontstaat transparantie en vertrouwen", zegt Van den Berg. Hij geeft een voorbeeld: "Aandachtspunten die bij een kwaliteitsmeting naar voren komen, staan dezelfde dag in de schoonmaakapp van de medewerker en worden getoond op de displays van de terminals waar schoonmakers zich aan- en afmelden. Zo worden aandachtspunten opgelost voordat ze problemen worden."