Ibis Styles Haarlem City hotel ondertekent nieuw contract met Gom Hospitality

Ibis Styles Haarlem City hotel ondertekent nieuw contract met Gom Hospitality

Gom Hospitality heeft een nieuw contract ondertekend met het Ibis Styles Haarlem City hotel en blijft daardoor de vaste schoonmaakpartner van het hotel. De samenwerking kenmerkt zich door aandacht voor betere arbeidsomstandigheden voor schoonmaakmedewerkers. Dit leverde de twee partners vorig jaar nog een Best Practice Award op. Volg Service Management op LinkedIn:

Aandacht voor medewerkers

Het Ibis Styles Haarlem City hotel met 109 kamers opende december 2017 haar deuren. “Het was mijn eerste ervaring met Gom Hospitality als schoonmaakpartner in een hotel. En het is heel goed bevallen”, vertelt General Manager André Aaij. “Gom is echt bezig met de medewerkers, met aandacht voor het trainen en alles wat erbij komt. Het bedrijf doet er alles aan om schoonmakers te faciliteren hun werk zo goed mogelijk te doen. En wat ik ook merk is dat iedereen binnen Gom Hospitality daarmee bezig is. Het management komt regelmatig langs, of het nu een klantmanager of een directeur is. Het is authentieke aandacht en dat ervaar ik als positief.”


LEES OOK: Gastvrijheid begint intern, ook in de schoonmaak!


Niet over de ruggen van anderen

Van meet af aan legde André Aaij het accent op het welzijn van medewerkers, dat in de hotelsector nog te vaak negatief in het nieuws is. “Misschien is dat wel de reden waarom Gom Hospitality en wij goed bij elkaar passen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je als General Manager sentimenteel of nonchalant moet zijn. Dit is ook gewoon een bedrijf, een bedrijf waar geld moet worden verdiend. Niet over de ruggen van anderen, maar altijd samen.”

Mooiste compliment

Die gedrevenheid leidde ertoe dat de interne campagne ‘One team, one goal’ begin 2019 met een Best Practice Award werd beloond. Aaij: “Als je weet dat we twee jaar bezig zijn en de meerderheid van de medewerkers van Gom er nog altijd werkt, dan zie je dat die aanpak resulteert in loyaliteit. Mensen hebben het gevoel voor het hotel te werken. Ik denk dat zoiets het mooiste compliment is dat je als schoonmaakbedrijf maar kunt krijgen.” Ook in kwaliteit is de aandacht zichtbaar: op hygiëne scoort het Haarlemse hotel 8,8 in de reviews op Booking.com.


LEES OOK: “Hospitality gaat over het echt kennen van de klant”


Frequenter contact

De nieuwe overeenkomst borduurt voort op de vorige. “Zo mogelijk willen we frequenter contact met elkaar onderhouden, om nog sneller eventuele angeltjes ergens uit te kunnen halen. En als we naar de toekomst kijken kan het gebruik van nog groenere producten in de schoonmaak verder omhoog. Maar we hebben geen aanvullende eisen gesteld qua schoonmaak. Dat gaat al heel erg goed”, sluit Aaij af.

Bron: Gom 

Code Schoonmaak stimuleert hotels de Code te ondertekenen en uit te dragen

Code Schoonmaak stimuleert hotels de Code te ondertekenen en uit te...

Het initiatief Actie Hotels is in het leven geroepen om de Code Schoonmaak zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen bij hotels en schoonmaakbedrijven en deze te prikkelen om de Code te ondertekenen, inclusief het Protocol Hotelschoonmaak, en om de inhoud van de Code in de praktijk na te leven.

Blog Maurice Rutgrink: Kan het een onsje minder aub?!

Blog Maurice Rutgrink: Kan het een onsje minder aub?!

Een rare titel, want bij ons vraagt de slager altijd of het een onsje meer mag zijn. Maar de slager verkoopt met deze vraag telkens een onsje meer. Jij merkt dat amper in jouw uitgave patroon, maar als je dit elke keer even zou opschrijven en na een jaar optelt, schrik je toch van het bedrag dat een onsje meer jou kost.

Blog Laetitia Simonis: Keurmerk 'Er was eens ... de natte dweil'

Blog Laetitia Simonis: Keurmerk 'Er was eens ... de natte dweil'

Met een keurmerk kan een bedrijf zich onderscheiden van andere bedrijven die 'maar wat doen'. Dat is ook zo in de schoonmaakbranche. Maar snappen ook opdrachtgevers het werkelijk belang van keurmerken, vraagt Laetitia Simonis zich af. En weten zij welke echt relevant zijn in onze schoonmaakbranche? De vice-voorzitter van SIEV schreef over dit onderwerp een blog.

Blog Ronald Bruins: Je bent zo goed als je personeel

Blog Ronald Bruins: Je bent zo goed als je personeel

Je bent als schoonmaakondernemer zo goed als je personeel. Tenminste, als je personeel kunt vinden. De krapte is zodanig dat je lang niet om alle opdrachten meer zit te springen en dan is het maar zaak dat je de leukste schoonmaakcontracten eruit filtert. Die betekenen namelijk een win-winsituatie. Ze zijn interessant en leuk voor je schoonmaakmedewerkers, ze betalen goed en er zit vaak een opdrachtgever aan vast die schoonmaak kan waarderen. In die zin brengt de krapte ook wat goeds: je hebt de mogelijkheid om te selecteren.