Nieuw VSR-bestuurslid Carlotte Morijn gaat zich actief inzetten voor het stimuleren van kennisdeling

Nieuw VSR-bestuurslid Carlotte Morijn gaat zich actief inzetten voor het stimuleren van kennisdeling

De schoonmaakbranche, van opdrachtgever tot schoonmaakdienstverlener, verbinden met elkaar. Dat is een belangrijke missie, stelt Carlotte Morijn, nieuw bestuurslid bij VSR. Onder het motto Schoonmaak doe(t) je goed schrijft zij haar eerste blog voor de branchevereniging. "Het stimuleren van kennisdeling is iets waar ik mij actief voor ga inzetten binnen het bestuur van VSR."

Ruim 14 jaar geleden betrad Morijn de FM wereld en het lag voor haar direct voor de hand dat ze daar wilde zijn, waar er waarde wordt toegevoegd door dienstverlening. "Die waardecreatie kan worden gevat in een concept, een proces of een product, maar het is de mens die het tot een succes maakt. En het (samen) werken met mensen is het prachtigste wat er is. Binnen de schoonmaakdienstverlening kan ik dus mijn hart ophalen. Onze schoonmaakmedewerkers zijn mijn inziens ons leidend principe. Zij verdienen niet alleen een podium, maar vooral ook de ondersteuning om dit belangrijke werk goed uit te kunnen blijven voeren."

Anticiperen op ontwikkelingen

"Met de huidige arbeidsmarktkrapte en vergrijzing van onze maatschappij, is het nu meer dan noodzakelijk dat wij, als branchevereniging, vanuit de ketengedachte, anticiperen op deze ontwikkelingen door ons kritisch maar zeker ook behulpzaam op te stellen. Ons vakgebied ontwikkelt zich in rap tempo waarbij vraagstukken op schoonmaaktoepassing, technologie, (sociale) duurzaamheid en kwaliteit en beleving niet meer zijn weg te denken."

Verbinden

"Onze branchevereniging speelt een belangrijke rol in het bieden van inzicht en kent een net zo belangrijke taak om de schoonmaakbranche, van opdrachtgever tot schoonmaakdienstverlener, te verbinden met elkaar. Het publiceren van onderzoeksresultaten en het organiseren van inspiratiesessies, zoals ons Zomerevent op 6 september 2023, zijn daar goede voorbeelden van."

Toegevoegde waarde bieden

"Het stimuleren van kennisdeling is iets waar ik mij actief voor ga inzetten binnen het bestuur van VSR. Daarbij is het doel om alle kennis die VSR heeft en in de toekomst beschikbaar krijgt, helder en proactief te delen met onze directe leden en branche. Door op deze manier kennisdeling te stimuleren verwacht ik een bijdrage te kunnen leveren aan het nog beter realiseren van versnelling en verbinding op ontwikkeling of specifieke vraagstukken. Het op deze manier, vanuit ieders discipline continu bieden van toegevoegde waarde zorgt ervoor dat ik met overtuiging kan zeggen: Schoonmaak doe(t) je goed!"

Charlotte is Manager van het Performance Center bij Gom, onderdeel van Facilicom

Kijktip: Aftermovie Captains of Cleaning Connect 2024

Kijktip: Aftermovie Captains of Cleaning Connect 2024

Eind november 2024 vond het event Captains of Cleaning Connect plaats bij i-team Global in Eindhoven. Presentator Rens de Jong interviewde op en rond het podium diverse sprekers over ontwikkelingen in de schoonmaakbranche. Was je erbij? Of ben je benieuwd naar het event? Geniet na met de aftermovie.

Dit zijn de schoonmaaktrends voor 2025

Dit zijn de schoonmaaktrends voor 2025

In deze tijd van het jaar wordt er vaak gereflecteerd op het afgelopen jaar maar we vergeten soms te kijken naar het jaar dat volgt. Wat worden de hot-topics in 2025? Wat staat ons volgend jaar te wachten? Ook dit jaar kijken we weer vooruit naar de schoonmaaktrends in 2025 in ons jaarlijkse digimagazine.

Arbeidsvoorwaardennota 2025: "Maak van productiviteitsgroei het belangrijkste cao-thema"

Arbeidsvoorwaardennota 2025: "Maak van productiviteitsgroei het...

Elke nieuwe cao moet een afspraak bevatten over slimmer werken. Dat schrijven AWVN, VNO-NCW en MKB-Nederland in de Arbeidsvoorwaardennota 2025, hun jaarlijkse advies aan cao-onderhandelaars. Zij waarschuwen voor verlies van welvaart als de arbeidsproductiviteit niet stijgt.

Trends in de schoonmaakbranche: Duurzaamheid, flexibiliteit en kosten als drijvende krachten

Trends in de schoonmaakbranche: Duurzaamheid, flexibiliteit en kosten...

De schoonmaakbranche is volop in beweging. Door veranderende klantbehoeften, arbeidsmarktontwikkelingen, technologische innovaties en een groeiend bewustzijn van duurzaamheid, staat de sector voor uitdagende keuzes. Margriet van Dijken, partner bij CONTRAST, ziet een aantal belangrijke trends, zoals sociale en ecologische duurzaamheid, de vraag naar flexibiliteit en de uitdagingen van stijgende kosten.