“Dagelijks horen we van onze partners hoeveel tijd er verloren kan gaan aan zaken rondom de schoonmaak.”, vertelt Harold Muis, Business Unit Manager Cleaning bij BOMA Nederland. “Denk aan het op locatie controleren van een voorraad of het inplannen van een afspraak met een monteur als je machine een reparatie nodig heeft. De BiP-app maakt de communicatielijnen korter. Zo kan een collega op locatie akkoord geven op een voorgestelde bestelling en plan je een servicebeurt voor je machine in met een druk op de knop. De BiP-app helpt je daarmee als professional volledig te kunnen focussen op jouw kerntaak: de schoonmaak.”.
Bespaar ritjes naar locaties en maak optimaal gebruik van voorgestelde bestellingen
Klanten van BOMA kunnen gebruik maken van POP’s. Deze Periodieke Order Proposities zijn een slimme tool waardoor je jouw periodieke bestellingen niet meer steeds handmatig hoeft in te geven. “We leren van jouw bestelgeschiedenis en kunnen daardoor slim een voorspelling voor toekomstige bestellingen doen.”. Met BiP neemt bestellen nu nóg minder tijd in beslag. “We merken regelmatig dat regiomanagers op locatie de actuele voorraad controleren. Met BiP kunnen zij een voorgestelde bestelling pushen naar een verantwoordelijke collega op locatie. Zij kunnen direct akkoord geven vanuit de voorraadkast. Dat scheelt toch weer een ritje op en neer.”, legt Harold Muis uit. Leveringen kunnen daarnaast door gebruik te maken van slimme bestelvoorstellen gebundeld worden en minder leveringen betekent minder CO2 uitstoot.
De Boma-app in het kort
BOMA biedt je niet alleen alles op het gebied van schoonmaak en hygiëne. De leverancier gaat voor volledige ontzorging. Van het juiste product op de juiste tijd en plaats tot schoonmaakadvies op maat. BOMA zet in op ergonomische en duurzame schoonmaak met de laatste innovaties. Daarnaast voorzien ze in de juiste digitale tools die je footprint verlagen. Een van deze tools is de app BOMA in the Pocket (BIP). Een product scannen om er álle informatie over te vinden, het gebruik van een machine checken of een serviceaanvraag doen vanaf de werkvloer.
Voorkom onnodige interventies
Drie op de vier interventies voor machines is te wijten aan onvoldoende dagelijks onderhoud of kunnen zelf opgelost worden. BiP geeft je daarom oplossingen voor veelvoorkomende problemen. Met de instructies van BOMA kun je ze vaak zelf oplossen. Zo bespaar je een onnodige interventie en de daaraan gekoppelde kosten én CO2 uitstoot. Lukt het je niet? Dan doe je met één druk op de knop een serviceaanvraag via de app. BiP weet namelijk door middel van locatievoorziening op je smartphone of door het gebruik van de QR-code van de machine precies om welke machine het gaat. Voeg eenvoudig een foto of filmpje toe, dat helpt de medewerkers van BOMA om het probleem beter te begrijpen. In veel gevallen kunnen zij je zelfs vanaf afstand verder helpen via de chatfunctie.
Dit artikel is gesponsord door BOMA