a.s.r. Nederland kiest voor Asito als schoonmaakpartner

a.s.r. Nederland kiest voor Asito als schoonmaakpartner

Sinds eind 2023 bundelen a.s.r. Nederland en Asito hun krachten om een schone werkomgeving te realiseren die niet alleen hygiënisch is, maar ook bijdraagt aan het welzijn en de productiviteit van medewerkers.

In de samenwerking met a.s.r. sluit Asito aan op de drie pijlers uit de visie van de verzekeringsmaatschappij op hygiëneservices: impactvol, ondernemend en eigenaarschap. Daarom voelde de samenwerking vanaf het eerste moment goed. De focus op duurzaamheid, match in cultuur en volledigheid in de aanbieding heeft de keuze voor Asito bepaald. Nu werken de partijen samen aan een duurzame en servicegerichte toekomst.

Focus op samen

Het hoofdkantoor van a.s.r. in Utrecht (zo’n 85.000 m2) is in 2015 volledig gerenoveerd met focus op duurzaamheid. Het kantoor wordt door medewerkers goed beoordeeld op onderdelen als binnenklimaat, akoestiek, daglichttoetreding en faciliteiten. Aan Asito de opdracht om te werken aan duurzame dienstverlening met een 8+ servicebeleving voor de gasten en medewerkers van a.s.r. De nadruk ligt dan ook op het samen: goed zorgen voor de wereld, duurzaam impact maken en een hoog serviceniveau voor haar gasten.

Maatwerk

De partijen stemmen af hoe de dienstverlening het beste kan aansluiten op de kantooromgeving. Zo maakt Asito gebruik van een robotstofzuiger voor alle tapijten en harde vloeren. Dat levert vrije handen op voor haar schoonmakers. Tijdens de kantooruren voert Asito zo min mogelijk verstorende werkzaamheden uit. Het stofzuigen gebeurt dan ook aan de randen van de dag. Overdag wordt gewerkt met een accurolveger. Deze maakt geen geluid en is zeer handzaam in gebruik. Dat is snel, efficiënt en zorgt een optimale beleving. Daarnaast werkt Asito bij a.s.r. met een gastvrije voordame, die gedurende de dag het aanspreekpunt is voor service. Als er specifieke wensen zijn, incidenten of wijzigingen in de reguliere werkzaamheden, dan pakt zij deze op. De communicatie verloopt direct, telefonisch of via het FMIS-systeem van a.s.r. zelf, om serviceaanvragen zo gemakkelijk mogelijk te maken voor de medewerkers.

Bag in box

Een belangrijke vraag van a.s.r. was om duurzaam te werk te gaan. Helaas zijn schoonmaakmiddelen vaak verpakt in plastic. Asito heeft daarom het circulaire bag in box-concept ontwikkeld. Deze verpakking met doseerkubus is gemaakt van gerecyclede verpakkingen. Hij kan gemiddeld tot acht keer worden nagevuld en hergebruikt. Zodra de verpakkingen leeg zijn, worden ze opgeslagen in een speciaal retourkrat. Zo zorgt het bag in box-concept voor 85 procent minder plastic afval per jaar. Deze duurzame innovatie past Asito ook toe bij a.s.r.

Lees meer:

Richard de Maar (BU-directeur Gom) en Betty van Haandel (manager service center facilitair Port of Rotterdam). Foto: Gom

Havenbedrijf Rotterdam kiest opnieuw voor Gom

Op 9 december hebben Gom en het Havenbedrijf Rotterdam officieel hun nieuwe schoonmaakcontract ondertekend. Het contract, dat betrekking heeft op maar liefst 62 locaties, is het resultaat van een succesvolle aanbesteding. Gom verzorgde al de schoonmaak bij het Havenbedrijf en ze zijn er dan ook trots op dat het Havenbedrijf opnieuw voor Gom heeft gekozen. CWS verzorgt in de toekomst hierbij de sanitaire voorzieningen.

Foto: De Ster Bedrijfsdiensten

Welbions verlengt schoonmaakcontracten met 3 jaar

De Ster Bedrijfsdiensten deelt het nieuws dat de schoonmaakcontracten van woningcorporatie Welbions met drie jaar zijn verlengd. De schoonmaakwerkzaamheden worden uitgevoerd door vier samenwerkende partijen: De Ster Bedrijfsdiensten, Reerink Schoonmaak & Onderhoud B.V., KIK Schoonmaak en Ter Wengel Bedrijfsdiensten. Deze partijen zijn verantwoordelijk voor het schoonhouden van diverse gebouwen van Welbions in Hengelo en Borne.

Foto: SIEV

SIEV en The Legal Company verlengen samenwerking

De jarenlange samenwerking tussen SIEV en The Legal Company, het juridisch advieskantoor achter de Legal & CAO Helpdesk van SIEV, wordt verlengd. Deze voor de SIEV-leden vertrouwde helpdesk blijft de plek voor snelle en vakkundige antwoorden op vragen over de cao, arbeidsrecht, contractenrecht en ondernemingsrecht.

Eresdé blijft samenwerken met Achmea en opent zesde vestiging

Eresdé blijft samenwerken met Achmea en opent zesde vestiging

Schoonmaakbedrijf Eresdé gaat nog eens vijf jaar langer samenwerken met Achmea. Daarnaast breidt de dienstverlener haar werkgebied uit en opent ze in dat kader een nieuwe vestiging.