Jaro blijft opereren onder haar eigen naam en met hetzelfde team. Jack Stuifbergen, commercieel directeur van DeFaCo: 'Dat terwijl het door deze samenwerking nóg meer maatschappelijke impact kan realiseren. De overname is mede mogelijk gemaakt door Impact door Groei, een programma van FNO Zorg voor kansen dat bedrijven ondersteunt in hun transitie naar een impactgedreven businessmodel.'
Vertrouwde naam in Limburg
Henk van Eijk, algemeen directeur van DeFaCo: 'Jaro is al jarenlang een vertrouwde naam in Limburg, met loyale medewerkers en trouwe klanten. Deze betrokkenheid en vakmanschap sluiten naadloos aan bij de visie van DeFaCo, dat schoonmaak en facilitaire dienstverlening inzet als middel om sociale en duurzame verandering te realiseren. Bij DeFaCo draait het niet alleen om schoonmaak, maar ook om kansen creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en om duurzame werkgelegenheid.'
De cirkel is rond
Voor Michel van Dooren, oud-eigenaar van Jaro, is deze stap een bijzondere mijlpaal. 'Na veertig jaar in de schoonmaaksector is de cirkel rond. Ik ben trots op wat we hebben opgebouwd en heb er alle vertrouwen in dat Jaro met de nieuwe eigenaren verder zal groeien en bloeien.'
Dagelijkse leiding
Voor de medewerkers en klanten van Jaro verandert er naar zeggen van DeFaCo weinig. Van Eijk: 'Het bedrijf blijft opereren onder dezelfde naam, met dezelfde werkwijze en kwaliteit. De dagelijkse leiding blijft in handen van Danielle van Dooren-Kneepkens samen met Luuk Schuurman, Ingrid Curfs en Shannon Janssen. Wat er wél bijkomt, is de bredere maatschappelijke focus en een nog grotere impact op de regio.'