Met welke schoonmaakbedrijven doen FM'ers het liefst zaken?

Met welke schoonmaakbedrijven doen FM'ers het liefst zaken?

Met welke schoonmaakbedrijven doe je het liefst zaken? Die vraag kregen meer dan 470 facility management professionals voorgelegd in het Facto Partner of Choice-onderzoek.

In de professionele schoonmaakbranche zijn duizenden bedrijven actief. Van eenmanszaak tot miljoenenbedrijf en van allrounder tot specialist. Best lastig om daar als facility manager een keuze in te maken...

Vijf favoriete schoonmaakbedrijven

Facto helpt je op weg met hét leveranciersoverzicht van dit jaar: Partner of Choice. We vroegen onze lezers met welke bedrijven zij het liefste zaken doen. Van de 478 deelnemende professionals is ruim driekwart (76 procent) betrokken bij de inkoop van schoonmaak.

Op basis van hun voorkeuren hebben we een top vijf van favoriete schoonmaakbedrijven kunnen opstellen. Dat zijn de meest genoemde leveranciers en zij genieten de voorkeur van facility managers. Daarnaast benoemen we de challengers: opkomende partijen die de gevestigde orde goed in de gaten moet houden.

Benieuwd naar de resultaten? Bekijk hier de top vijf favoriete schoonmaakbedrijven én de challengers >>

Crohill bespaart 124.000 plastic flessen met slimmere schoonmaakGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Crohill bespaart 124.000 plastic flessen met slimmere schoonmaak

Crohill richt zich op het ontwikkelen van producten en methodes die schoonmakers helpen om efficiënter en duurzamer te werken. Directeur Pim Hilgerdenaar merkt dat actuele thema's zoals klimaatverandering, vergrijzing en de krapte op de arbeidsmarkt het belang van deze aanpak onderstrepen.

Elco van den Berk, projectleider bij Gom: 'Door datagebruik kunnen we realtime beslissingen nemen over waar en wanneer schoonmaak nodig is.'Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Gom optimaliseert schoonmaak met realtime data-analyse en sensoren

Hoe kan datagedreven schoonmaak bijdragen aan een verbeterde klantbeleving én een oplossing bieden voor de uitdagingen op de krappe arbeidsmarkt? Bij Gom wordt deze technologie al ingezet, bijvoorbeeld bij projecten voor Croonwolter&dros. Door middel van sensoren en realtime data-analyse wordt schoongemaakt waar en wanneer het echt nodig is. Dit resulteert in een schonere werkomgeving, een betere ervaring van de dienstverlening en een optimale inzet van middelen. Dit leidt tot lagere kosten en een duurzamer gebruik van schoonmaakproducten.

Kosten schoonmaak +7 procent in 2025

Kosten schoonmaak +7 procent in 2025

Naar verwachting stijgen per 1 januari 2025 de kosten van schoonmaak met gemiddeld 7 procent. Dat blijkt uit berichtgeving van Service Management, die gesprekken voerde met enkele grote schoonmaakbedrijven.

Anton en David Vinck van Blinck Schoon. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Nieuwe generatie leidt Blinck Schoon naar bredere dienstverlening

Na een lange loopbaan in de schoonmaakbranche geeft Anton Vinck het stokje van Blinck Schoon binnenkort over aan zoon David. Die laatste neemt het familiebedrijf met een nieuwe strategie de toekomst in. Maar de kernwaarden blijven passie, plezier en aandacht.