Kantoorinrichting kopen, huren of leasen? 'Lease maakt wendbaar'

Kantoorinrichting kopen, huren of leasen? 'Lease maakt wendbaar'
Mark Struik, manager bij Delo.

Kopen, huren of leasen? Het antwoord van klanten die kantoorartikelen, kantoormeubilair, koffie- en kopieermachines aanschaffen bij Delo is steeds vaker leasen, zegt manager Mark Struik. Delo staat samen met GRENKE ondernemers bij in deze vorm van financiering. "Onze gezamenlijke kracht is flexibiliteit."

De dynamiek in de kantorenmarkt is enorm. Enerzijds door corona; meer mensen werken vaker thuis. Dat heeft invloed op de kantoorbezetting en het gebruik van meubels, machines en kantoorartikelen. “We leveren onze producten en diensten voor kantooromgevingen aan bedrijven, maar tegenwoordig ook bij medewerkers thuis. Wij hebben contact met de medewerker, maken een leverafspraak, leveren de bureaustoelen en -meubels aan huis, monteren en stellen ze indien nodig op de juiste hoogte af. Een hele nieuwe tak van sport, maar ontzettend leuk”, verklaart Struik.

Mogelijkheden

Hij vertelt verder dat er verschillende mogelijkheden zijn om een overeenkomst af te sluiten. “Koop, lease of huur; samen met de klanten zoeken we naar de beste oplossing voor hun specifieke situatie. En daarbij schakelen we de juiste partners in. Voor lease werken wij bijvoorbeeld heel goed samen met GRENKE.”

Voor heel veel investeringsgoederen op kantoor wordt gebruik gemaakt van financiering in de vorm van lease”

Betere werkomgeving

Struik ziet op kantoren de behoefte aan een betere werkomgeving groeien. “Dat betekent de juiste meubels, goede koffie en duurzame invulling van onder meer documentenstromen.” Als het om dat laatste gaat, dan is er volgens de Manager van Delo vaak nog winst te behalen. “Hoe gaat dat; een document wordt geprint bij de centrale printer op de afdeling en het fysieke document gaat intern zijn weg of men vergeet de print zelfs op te halen. Zonde van het papier.”

Voorstander van papierarm kantoor

Door anders om te gaan met de documentenstroom kunnen onder meer kopieerpapier en afval worden bespaard, terwijl werkstromen efficiënter worden. “De kantoormachine is dan de centrale spil op de afdeling voor het verwerken en beheren van documenten en informatie. Dat gaat dus verder dan alleen printen, kopiëren en scannen. Het is de basis van de digitale documentenstroom."

Met lease houdt men de cashflow in stand. In deze tijd van onzekerheid is dat voor veel bedrijven aantrekkelijk”

" Ondanks dat het misschien haaks op de traditionele rol van kantoorsupplier staat, zijn wij als Delo voorstander van een papierarm kantoor. Duurzaamheid is een actueel thema, waar ook wij aan willen bijdragen met dit soort oplossingen voor onze klanten. Onze rol zal steeds meer hierop zijn gericht”, zegt Struik.

Cashflow blijft in stand

Hij merkt op dat in de samenwerking lease meer en meer in trek is bij de klanten van Delo. “De reden? Met lease houdt men de cashflow in stand. In deze tijd van onzekerheid is dat voor veel bedrijven aantrekkelijk. De markt is dynamisch, vooruitkijken is erg lastig. Je moet snel kunnen anticiperen, kunnen investeren wanneer dat nodig is. Daarom is leasen zo interessant, lease maakt je wendbaar”, aldus Struik.

Daarnaast ziet hij nog een reden. “Net zoals overal stijgen ook de prijzen van kantoorartikelen en -machines, daarmee groeit ook de behoefte aan lease.” Bij Delo wordt voor heel veel investeringsgoederen op kantoor gebruik gemaakt van financiering in de vorm van lease. “Bij kantoorinrichting is het in opkomst, bij koffiemachines is het zelfs al 50 procent en bij kopieerapparaten gaat het richting de 90 à 95 procent”, weet Struik.

Mark Struik: "In de samenwerking is lease meer en meer in trek bij de klanten van Delo".
Mark Struik: "In de samenwerking is lease meer en meer in trek bij de klanten van Delo".

Partnership

Hij spreekt van een echt partnerschap met GRENKE. “Delo is onderdeel van de Wiltec Groep, een Brabants familiebedrijf met oplossingen voor oppervlakte-, lucht- en applicatietechniek, werkkleding, persoonlijke beschermingsmiddelen en dus alle kantoorbenodigdheden. We zijn dus op verschillende markten actief, en werken hierbij vaak samen met GRENKE. Of het nu om spuitcabines gaat of om een set bureaustoelen of kantoormachines, klanten kunnen het bij ons leasen. En daarbij hebben en houden wij het contact met de klant, maar sluiten zij wel de financieringsovereenkomst met GRENKE. Zij beoordelen de financiële positie van de klant, en doen een passend voorstel dat wij aan de klant voorleggen.  Hiermee ontzorgen we de klant, is Delo als het ware de ‘regisseur’ en is GRENKE het verlengstuk van onze dienstverlening naar de klant.”

Flexibiliteit

De samenwerking met GRENKE bevalt Delo erg goed, erkent Struik. “We hebben met andere partijen gewerkt, maar waar GRENKE zich in onderscheidt is de flexibiliteit. In de looptijd en inhoud van een contract kan er namelijk van alles gebeuren. Klantenwensen veranderen, omzetten kunnen mee- of tegenvallen, de medewerkersgroep stijgt of krimpt, noem het allemaal maar op. Het is heel moeilijk om vooruit te kijken, en juist daarom vinden wij dat er soms flexibel om moet worden gegaan met leasecontracten. Niet het contract moet leidend zijn, maar de situatie. Wij denken altijd met de klant mee, en dat verwachten wij ook van onze partners. En GRENKE doet dat; we gaan samen in gesprek, kijken naar de mogelijkheden en onmogelijkheden en zoeken samen naar een oplossing voor de klant. Dat werkt heel prettig.”

Dit artikel is gesponsord door GRENKE.

Waarom is cybersecurity zo belangrijk voor bedrijven? 

Waarom is cybersecurity zo belangrijk voor bedrijven?

Als hospitality-, schoonmaak- of cateringbedrijf ben je misschien niet echt bezig met cybersecurity. Toch kan dit erg belangrijk zijn voor de veiligheid van je bedrijf en je klantgegevens. Hoe kun je je eigen bedrijf én je klanten zo goed mogelijk beschermen tegen cyberdreigingen? Vier praktische tips op een rij.

'Het kantoor als magneet: anno 2023 heeft FOMO een nieuwe betekenis'

'Het kantoor als magneet: anno 2023 heeft FOMO een nieuwe betekenis'

Maar liefst 44 procent van de werkgevers vindt dat werknemers te weinig op kantoor zijn, blijkt uit onderzoek van Vermaat Groep. De oplossing? "Maak van je kantoor een clubhuis en zorg dat je medewerkers de vibe van het kantoor niet willen missen", zegt Christian Oudijk, commercieel directeur van Vermaat.

Onderzoek hybride werken: kantoor speelt sleutelrol, invulling moet beter

Onderzoek hybride werken: kantoor speelt sleutelrol, invulling moet...

Hybride werken brengt voor werkgevers uitdagingen met zich mee. Het kantoor speelt duidelijk een centrale rol bij het ondersteunen van zowel gericht werk als samenwerkende taken. Maar om die rol goed in te vullen, verdient de huidige invulling aanpassingen. Ruimte-indeling, technologieën, facilitaire diensten, akoestiek en werkpatronen spelen allemaal een rol bij het creëren de juiste werkomgeving.

Natuur en buitenruimtes verlichten stress en vergroten het werkplezier.

Een op de drie werknemers niet blij met werkomgeving

Medewerkers stellen vandaag de dag andere eisen aan hun werkplek en werkgevers moeten die - zeker gezien de krappe arbeidsmarkt - serieus nemen. Vastgoedadviseur JLL zocht uit wat je kunt doen om de werklocatie weer een plek te maken waar je mensen graag komen.