Door middel van een holografische livestreamprojectie kan de Hologram Host van D&B op afstand een gast persoonlijk te woord staan. Dat zorgt voor een hele nieuwe beleving bij de ontvangst. Daarnaast sluit deze ontwikkeling perfect aan op de hospitality-dienstverlening anno nu. Zo kan de Hologram Host als aanvulling, vervanging of uitbreiding van de hospitality-dienstverlening fungeren. Ideaal in een tijd waarin de functie van kantoor steeds flexibeler wordt.
Voorwaarden Hologram
Na het bezoek aan de studio van Holoconnects in Culemborg was het voor Jeroen gelijk duidelijk dat dit was wat hij al jaren zocht. “Ik had de Holobox op een event in de Jaarbeurs in Utrecht gezien en daar werd een opname van een persoon afgespeeld. Dat was zo levensecht dat ik gelijk dacht, dit is de livestream-beleving dat bij ons past. Een two-way verbinding met kwalitatief goed geluid en beeld waardoor je het idee hebt dat je persoonlijk in contact staat met degene voor je”.
Dit was ook een voorwaarde voor Jeroen om een livestream te gaan testen. “Alle hologrammen die ik voorheen had gezien, waren niet realistisch genoeg. Gasten kregen het gevoel dat ze met een robot of Artificial Intelligence (AI) te maken haden. Dat is precies wat we niet wilden. De menselijke factor, persoonlijke aandacht en gastvrijheid is waar het immers om draait bij D&B.”
Testperiode
Om te testen of de Holobox ook echt inzetbaar is, testen D&B de Holobox momenteel op meerdere locaties. Begin februari staat de Holobox op het hoofdkantoor van D&B in Amstelveen en bij World Trade Center Amsterdam, en in maart bij Valley te Amsterdam.
Melissa Kooke, manager concept development bij D&B, is nauw betrokken bij de test met de Holobox en heeft al veel learnings uit de testperiode gehaald. “De akoestiek van een locatie is cruciaal voor het contact met de host. Ook ervaren we dat de Hosts goed gebriefd moeten zijn en de locatie moeten hebben gezien. Alleen zo kunnen zij de juiste instructies geven aan de gast. En niet te vergeten: de instructies zijn in spiegelbeeld. Kortom, dit behoeft wat oefening voor de Hosts. Daarnaast hebben we geleerd dat gasten minder geduld hebben voor een Holobox dan voor een servicebalie met een fysieke Host. Dit betekent dat de techniek vlekkeloos moet werken.”
Doorontwikkelen
Tijdens de testperiode is er alleen getest met het doorverwijzen van gasten. Jeroen geeft aan dit bewust te hebben gedaan, “door één variabele te testen weten we of gasten wel of niet zijn geholpen. Daarnaast was het voor ons van belang om te experimenteren hoe gasten reageren op de Holobox. Aan de hand van de reacties gaan we de mogelijkheden verder doorontwikkelen”.
De mogelijkheden zijn dan ook eindeloos. Bij kleinere kantoorpanden kan de Hologram Host de fysieke Host volledig vervangen, mits het pand beschikt over smart building-technologie. Hierdoor kan de Host op afstand bijvoorbeeld deuren, poortjes en slagbomen openen. Bij locaties waar bezoek wordt aangemeld, kan de Host door middel van een headset direct in verbinding komen met een huurder of opdrachtgever.
Het interessante aan de Holobox is dat één Host in de studio meerdere locaties of ingangen op hetzelfde moment kan bedienen. Melissa: “Hoeveel locaties één Host tegelijkertijd kan bedienen, gaan we nu verder onderzoeken. Dit geldt voor meerdere ingangen van één kantoorpand, als voor de ontvangst van verschillende opdrachtgevers. Belangrijk is dat de customer journey en de kwaliteit er niet onder lijden. Maar dat het efficiënt en financieel aantrekkelijk is om meerdere locaties tegelijkertijd te bedienen vanuit één studio, is zeker”.
Holobox op maat
Naast het volledig vervangen van een fysieke Host, ziet D&B ook mogelijkheden om met de Holobox back-up te bieden of een extra digitale ‘hand’ te verlenen in grotere kantooromgevingen. Zodra de fysieke Host zich wil verplaatsen vanaf haar desk, dan kan de Hologram Host invallen. Peters: "Dat zou ideaal zijn voor gemengde omgevingen met woningen, kantoren en winkels. Daar zou een Hologram Host de plaats van een fysieke servicebalie tijdelijk kunnen innemen."
Dan zijn er nog kantoren en campussen met meerdere gebouwen of locaties die zo groot zijn dat ze onmogelijk bij iedere ingang of lobby een receptiebalie kunnen plaatsen. "Op zulke plekken komt de Holobox volledig tot zijn recht. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos en wij adviseren onze opdrachtgevers hoe de Holobox het beste in te zetten. Wij denken dat deze technologie enorme potentie heeft om de efficiëntie en de gebruikerservaring te vergroten en verbeteren. We hopen de Holobox dan ook snel uit te rollen en in te zetten bij onze opdrachtgevers."
Dit artikel is gesponsord door D&B The Facility Group