Filmcampagne over duurzame inzetbaarheid van start

Filmcampagne over duurzame inzetbaarheid van start

Wat is duurzame inzetbaarheid? Wat levert het op? En hoe kun je gezond en prettig blijven werken tot aan je pensioen? Deze vragen worden beantwoord in de nieuwe 10-delige filmcampagne duurzame inzetbaarheid. Om werkgevers en werknemers te inspireren hiermee aan de slag te gaan. Volg Service Management op LinkedIn:

Deze campagne is gemaakt door en voor de schoonmaak- en glazenwassersbranche naar aanleiding  van afspraken over duurzame inzetbaarheid in de CAO van de schoonmaak- en glazenwassersbranche. Vanaf 7 januari verschijnt iedere week een nieuw filmpje op www.ras.nl/inspiratie. Bekijk hieronder deel 1:

Bij duurzame inzetbaarheid gaat het erom dat je op een gezonde, veilige en plezierige  manier je pensioen haalt. Doel van de CAO afspraken is dat de werknemer regie neemt over zijn eigen duurzame inzetbaarheid. De werkgever kan hem of haar daarbij helpen. Maar hoe kunnen werkgevers dat doen? En hoe krijgt de werknemer eigen regie?

Ter inspiratie is een 10-delige filmserie gemaakt waarin werkgevers en werknemers, experts en coaches uit wat duurzame inzetbaarheid is. Wat het oplevert. Wat je kunt doen om gezond en met plezier te blijven werken. En hoe je zelf de regie over jouw eigen inzetbaarheid kunt nemen.

Inspiratiecampagne

De filmcampagne is gestart op 7 januari 2021. Daarna zal iedere week een nieuw filmpje verschijnen over o.a.:

  • wat is duurzame inzetbaarheid precies?
  • hoe voer je goede gesprekken?
  • wat is er mogelijk als je fysieke problemen hebt?
  • wat is er mogelijk als je carrière wilt maken?
  • hoe kunnen werkgever, opdrachtgever en werknemer fijn samenwerken?
  • hoe kun je op locatie slimmer werken om fysieke problemen te voorkomen?
  • hoe bewaak je duurzame inzetbaarheid bij contractwisseling?

Ook is het mogelijk om voor een webinar in te schrijven. Om samen met andere werkgevers en werknemers ervaringen te delen. In het voorjaar volgen enkele live of online inspiratiesessies. Meer informatie hierover wordt in februari 2021 gedeeld. De campagne is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Europese Unie.

Lees ook: