Het succes van De Kroon: Smart Cleaning

Het succes van De Kroon: Smart Cleaning

Hoe onderscheid je je als schoonmaakbedrijf? Familiebedrijf De Kroon doet dat met Smart Cleaning, een duurzame werkmethode die onder meer het werk voor de schoonmaker lichter maakt. "Het sluit ook aan bij wat opdrachtgevers zoeken", zegt algemeen directeur Remco Drijver.

Het gaat goed met De Kroon. Remco Drijver, algemeen directeur van De Kroon, is dan ook trots. Hij heeft wel een verklaring voor het succes.” Goed personeel is schaars. Als familiebedrijf steken we veel energie in een goede band met onze werknemers. Als zij blij zijn, werken ze met meer plezier en blijven ze langer aan ons verbonden. Dit komt de kwaliteit en continuïteit van het werk dat we leveren ten goede”. Het is volgens hem daarom ook niet zo gek dat De Kroon zoveel trouwe opdrachtgevers heeft.

Het is met name in de schoonmaakbranche lastig om onderscheidend te zijn en te blijven.”

Wees onderscheidend

Het is met name in de schoonmaakbranche lastig om onderscheidend te zijn en te blijven. De Kroon werkt daarom met Smart Cleaning van Crohill. Met Smart Cleaning wordt schoonmaken lichter voor de schoonmaker, kunnen de werkzaamheden efficiënter worden uitgevoerd en wordt het aantoonbaar schoner. Bovendien is het duurzamer dan andere schoonmaakmethoden. “Wij streven altijd naar schoner, efficiënter en gezonder. De Smart Cleaning methode sluit perfect aan bij wie we zijn, waar we voor staan en hoe we willen werken. We hebben nu een onderscheidend en goed verhaal waar wij als bedrijf achter staan.”

Gunningen

Dat De Kroon succes heeft, is geen geheim. Ze krijgen veel opdrachten gegund en als we vragen hoe dit komt, is het antwoord: “Als je eenmaal aan tafel zit, dan zit je goed.” Ook hier speelt de schoonmaakmethode van Crohill volgens Remco Drijver een belangrijke rol. “Smart Cleaning werkt niet alleen erg goed in de praktijk, ook op het sales vlak is het een goed verhaal. Of het nu om de kwaliteit, het milieu of zuinig zijn op je mensen gaat. Opdrachtgevers reageren hier goed op, het sluit aan bij wat ze zoeken.”

Minder belastend voor medewerkers

Dat de vergrijzing toeneemt, is ook Remco Drijver niet ontgaan. Als werkgever vindt hij het belangrijk dat je goed voor je medewerkers zorgt. “Het is zwaar werk. Als je medewerkers de juiste materialen geeft, kunnen ze hun werk op de meest efficiënte en mist belastende manier uitvoeren. Zo voorkom je werk gerelateerde klachten en ziekteverzuim. In de eerste plaats natuurlijk prettig voor de medewerkers. Maar uiteindelijk ook beter voor het bedrijf.” Remco Drijver geeft aan dat dit ook een van de redenen is dat ze voor Crohill hebben gekozen als partner. “Crohill is meer dan een schoonmaakgroothandel. Ze bieden methodes aan waardoor het werk voor de schoonmaker minder belastend is en ze veel minder klachten hebben.”

Toekomst

In de toekomst wil De Kroon verder groeien. Op dit moment doen ze nog niet mee met de grote aanbestedingen, maar dat gaat binnenkort wel veranderen. Daartoe wordt Het Utrechts Collectief (USC) opgericht met 2 andere facilitair dienstverleners, Prins Schoonmaakdiensten en Van Alem Schoonmaak.

Remco Drijver sluit af door te zeggen dat hij de toekomst positief tegemoet ziet, zowel bedrijfseconomisch als voor de schoonmakers die bij De Kroon werken. Volgens Remco is dat mede dankzij de Smart Cleaning-producten en -methodes.

Dit artikel is gesponsord door Crohill.

Lees meer: