Zizo omschrijft zichzelf als gemaksservice voor particulieren. Zo maken ze niet alleen schoon; ze strijken ook, ze wieden het onkruid, ze doen de afwas en meer van dat soort taken. Zij zien hierin toekomst, aangezien met het vele thuiswerken werk en privé dichterbij elkaar komen te liggen. “Daar spelen we met Zizo op in. Onze dienst kan namelijk uiterst flexibel worden opgesteld: particulieren kunnen Zizo zelf inschakelen, een werkgever kan Zizo aan het personeel aanbieden, of beide partijen kunnen samen een bijdrage doen,” aldus Jessica Laurense, algemeen manager Zizo.
Mensen doen huishouden onder werktijd
Veel schoonmaakbedrijven zien voor henzelf (nog) geen goede optie om kantoorschoonmakers naar mensen thuis te sturen. Maar voor opdrachtgevers kan het steeds belangrijker worden wel na te denken over de huishoudelijke taken van hun werknemers. Uit recent onderzoek van Markteffect in opdracht van Zizo is namelijk gebleken dat veel mensen onder het werk bezig zijn met het huishouden. Dit is gemiddeld een halfuur per dag. Nu het personeel thuiswerkt, zien zij het schoonmaakwerk toenemen en zij willen hier niet teveel vrije tijd aan opofferen.
War on talent
In veel sectoren heerst er een personeelskrapte en dus willen bedrijven graag personeel binnenhalen en aan zich binden. Zizo denkt dat zij daarin ook een rol kunnen spelen. 84% van de respondenten in hun onderzoek liet weten geen huishoudelijke hulp te hebben, maar een deel hiervan ziet budget hiervoor in de secundaire arbeidsvoorwaarden wel zitten. Via Zizo kunnen opdrachtgevers tegemoet komen aan deze wens van hun personeel.