'FONS' aan de slag bij XL testlocatie Rotterdam

'FONS' aan de slag bij XL testlocatie Rotterdam

Op het terrein van Rotterdam The Hague Airport is de eerste XL coronatestlocatie van Nederland gebouwd. 23 november werden de eerste mensen ontvangen voor het ondergaan van de PCR-test. EW Facility Services is verantwoordelijk voor schoonmaak en desinfectie van de testlocatie. Daarbij maken zij ook gebruik van FONS, de Facilitair Ondersteuner, die neemt het zorgpersoneel diverse facilitaire taken uit handen.Volg Service Management op LinkedIn:

De testlocatie werd in 2 weken opgebouwd, dus ook de schoonmaak moest snel klaar zijn voor de uitvoering. Marije Wildenborg, Salesmanager EW Facility Services: “Wendbaar inspelen op de vraag van opdrachtgevers is waar wij als EW Facility Services continu mee bezig zijn. Uiteraard zonder de kwaliteit van schoonmaak en hygiëne uit het oog te verliezen. De samenwerking met Rotterdam The Hague Airport bevalt erg goed en wij zijn er daarom trots op dat we nu ook het vertrouwen krijgen om onze dienstverlening bij deze XL testlocatie in te zetten.”

>> Lees ook: Opstart in corona-tijd op Rotterdam The Hague Airport

Fons neemt facilitaire taken over

Onlangs introduceerde EW Facility Services FONS, de Facilitair Ondersteuner. Een schoonmaakprofessional die het zorgteam ondersteunt door facilitaire taken over te nemen. Denk daarbij aan het ontvangen, ordenen en opruimen van goederen, het wisselen van containers, navullen van desinfectiepalen en ledigen van afvalbakken. Wildenborg: “Daarnaast kan de Facilitair Ondersteuner extra schoonmaakverzoeken direct uitvoeren en inspelen op ad hoc situaties. Het testteam kan zich hierdoor volledig focussen op haar taak.”

De XL testlocatie in Rotterdam is overigens dan de meeste testlocaties. Mensen die zich hier laten testen moeten lopend door de teststraat. Auto’s worden geparkeerd op het terrein.

Lees ook:

Geberit pakt slecht schoolsanitair aan

Geberit pakt slecht schoolsanitair aan

Afgelopen 19 december was het Wereldtoiletdag. Een mooi haakje voor Geberit om weer eens de staat van sanitaire voorzieningen aan te slingeren, met name op scholen. Die staat is op bijvoorbeeld Belgische scholen erbarmelijk volgens de producent voor sanitaire producten. En dat heeft impact, zowel op het vlak van schoolresultaten, als op het vlak van sociaal en fysiek welzijn.

Hoe moeten we schoonmaken in een pandemie? "Onjuist schoonmaken kan besmettings- en infectiegevaar vergroten"

Hoe moeten we schoonmaken in een pandemie? "Onjuist schoonmaken kan...

Het staat ons nog vers in het geheugen: de coronapandemie. Voor de schoonmaakbranche betekende het ineens meer zichtbaarheid en waardering en dat is niet verrassend. Want goede schoonmaak is essentieel voor een gezonde en veilige woon- en werkomgeving. Dat blijkt nu ook uit grootschalig internationaal onderzoek, uitgevoerd door Erasmus+, waarbij vanuit Nederland SVS Opleidingen is aangesloten. Onlangs kwamen geïnteresseerden bij elkaar om zich te laten bijpraten over veilig en effectief schoonmaken in pandemische situaties.

Tork verlaagt schoonmaaktijd met 20% door slimme sensoren

Tork verlaagt schoonmaaktijd met 20% door slimme sensoren

Een schone werkomgeving draagt bij aan de tevredenheid van medewerkers. Een frisse en nette werkplek is aangenaam voor iedereen, maar het kan een uitdaging zijn om deze altijd vlekkeloos te houden, vooral met beperkte tijd of middelen. Tork, onderdeel van Essity, biedt duurzame en efficiënte oplossingen om het schoonmaakproces te vereenvoudigen.

Meer ziekmeldingen, vooral door griepachtige klachten

Meer ziekmeldingen, vooral door griepachtige klachten

Het aantal ziekmeldingen is bij het begin van de herfst in september fors gestegen, met name door meer griepachtige klachten. Volgens arbodiensten ArboNed en HumanCapitalCare steeg het aantal ziekmeldingen vorige maand met 67 procent in vergelijking met augustus. Vooral de zorg en het onderwijs zijn uitschieters, aldus de arbodiensten.