“COVID-19 heeft het belang van gezondheid en hygiëne scherp in het licht gesteld. De virtuele top is bedoeld om bedrijven te voorzien van de allernieuwste informatie en wetenschap over strategieën die wérken”, aldus de organisatie van de top over tissuepapier als slimme keuze. Het online event is opgebouwd rond drie tracks: hygiëne en veiligheid, duurzaamheid en consumenteninzichten. In elk track worden er presentaties door gespecialiseerde sprekers gegeven.
Hygiënische voordelen van papieren handdoekjes
De top, die in goede banen zal worden geleid door de in Nederland gevestigde Brit Adam Fields, begint met een sessie over de wetenschap achter de hygiënische voordelen van tissuepapier door toonaangevende wetenschappers:
- Professor Mark Wilcox van de universiteit van Leeds en de opleidingsziekenhuizen van Leeds;
- Professor Marc Van Ranst van de KU Leuven en het Rega Institute for Medical Research;
- Keith Redway, emeritus-fellow aan het departement biomedische wetenschappen van de universiteit van Westminster.
De wetenschappers delen bewijs over het belang van handhygiëne voor het handhaven van hygiëne in zaken en op openbare plaatsen. Zij zullen ook de resultaten presenteren van onderzoeksstudies die kijken naar verschillende opties voor handdroging om personeel en klanten veilig te houden en de verspreiding van microbes te minimaliseren.
Duurzaamheid en tissuepapier
De tweede track focust op de duurzaamheidstroeven van tissuepapier met sessies door Suhas Apte, technisch onderlegd specialist in duurzaamheid die een carrière in de consumentenproductenindustrie achter de rug heeft, en Sarah Duncan, adviseur en trainer op het gebied van duurzame bedrijfsontwikkeling. Volgens de organisatie delen zij “het duurzaamheidsverhaal achter tissuepapier, van gecertificeerde bossen tot ecodesign en -productie. Zo zullen ze aantonen hoe disposable tissue duurzaamheid in de horecasector kan ondersteunen.”
Inzicht in de zorgen, voorkeuren en verwachtingen van consumenten
In de laatste track komen professionals op het gebied van consumenteninzichten aan het woord die zowel in de horeca als in inkoopbranches actief zijn. Zij zullen zich verdiepen in de denkwereld van consumenten. Zo delen ze inzichten over de zorgen, voorkeuren en verwachtingen van consumenten bij het bezoeken van openbare plaatsen.
In deze sessie komen sprekers van Afflink, specialist in supply chain management, en van het wereldwijde onderzoeksbureau Euromonitor aan het woord. Zij geven advies over hoe verkeerde informatie kan worden bijgestuurd en hoe klanten en personeel kunnen worden aangemoedigd om zich aan de regels te houden terwijl goede relaties worden onderhouden.
Meer informatie
De virtuele top over “tissuepapier als slimme keuze” wordt georganiseerd door de European Tissue Symposium en vindt plaats op donderdag 29 april. Deelname is gratis. Voor meer informatie en om je aan te melden, kun je hier terecht.