Gedeelde handreinigers bevorderen overconsumptie

Gedeelde handreinigers bevorderen overconsumptie

Consumenten gebruiken meer handontsmettingsmiddel dan nodig wanneer ze een dispenser delen met vreemden. Dit blijkt uit onderzoek gepubliceerd in het Journal of Marketing Research. ''De meeste onderzoeken tonen aan dat mensen geloven dat het product minder effectief is, wat betekent dat het minder goed werkt, wanneer ze het delen met vreemden in plaats van met vrienden," zegt Thomas Kramer, professor marketing aan de University of California Riverside.

Volgens het onderzoek is het waarschijnlijk dat mensen meer handontsmettingsmiddel gebruiken wanneer zij deze delen met vreemden in vergelijking met vrienden. Kramer en zijn coauteurs keken in het onderzoek naar het gedrag van mensen die geconfronteerd worden met producten zoals dispensers voor handreinigers in sportscholen, op campussen en in bibliotheken, maar ook shampoo en bodywash in containers in hoteldouches en -suites. Het onderzoek keek naar verschillende manieren om het overmatig gebruik van handreinigers te verminderen.

rebranding

"Eén manier om verspilling tegen te gaan is door consumenten te laten denken dat ze niet met vreemden delen, maar met familie of vrienden," zei Kramer. "De tweede manier is door iemands identificatie met het product te vergroten, zelfs als het wordt uitgedeeld." Kramer zegt dat het brandmerken van santenautomaten met het logo van een bedrijf of universiteit kan helpen om mensen te ontmoedigen om te veel te gebruiken.

Tork verlaagt schoonmaaktijd met 20% door slimme sensoren

Tork verlaagt schoonmaaktijd met 20% door slimme sensoren

Een schone werkomgeving draagt bij aan de tevredenheid van medewerkers. Een frisse en nette werkplek is aangenaam voor iedereen, maar het kan een uitdaging zijn om deze altijd vlekkeloos te houden, vooral met beperkte tijd of middelen. Tork, onderdeel van Essity, biedt duurzame en efficiënte oplossingen om het schoonmaakproces te vereenvoudigen.

'Werknemers ervaren schone omgeving als een van de meest essentiële aspecten in hun werk'

'Werknemers ervaren schone omgeving als een van de meest essentiële...

Een schone werkomgeving lijkt een vanzelfsprekendheid, maar dat is het zeker niet. Ineke van den Bemt, regional segment marketingmanager bij Tork: "Uit onderzoek blijkt dat werknemers een schone omgeving ervaren als een van de meest essentiële aspecten in hun werk. Onze belangrijkste boodschap is dan ook: better hygiene for better business."

Onderzoek laat zien dat handen wassen voor handschoengebruik in de zorg onnodig is

Onderzoek laat zien dat handen wassen voor handschoengebruik in de...

In de zorg is het gebruikelijk om de handen te wassen voordat je handschoenen aantrekt om de handhygiëne zo hoog mogelijk te hebben. Een nieuwe studie laat zien dat dit echter misschien helemaal niet nodig is. Het overslaan van het wassen van de handen zou weleens net zo veilig kunnen zijn.

Nationaal toiletonderzoek 2023 is van start

Nationaal toiletonderzoek 2023 is van start

Jaarlijks organiseert Service Management het Nationaal Toiletonderzoek, waarbij met een anonieme steekproef 150 openbare toiletten in Nederland worden getest. Ook dit jaar voeren wij, samen met partner Facility Trade Group, dit onderzoek weer uit. Uit de resultaten van afgelopen jaren blijkt ruimte voor verbetering.