Tork: 'Hygiëne op kantoor zorgt voor tevreden medewerkers'

Tork: 'Hygiëne op kantoor zorgt voor tevreden medewerkers'

Een schone werkomgeving draagt bij aan de tevredenheid van medewerkers. Een frisse en nette werkplek is aangenaam voor iedereen, maar het kan een uitdaging zijn om deze altijd vlekkeloos te houden, vooral met beperkte tijd of middelen. Tork, onderdeel van Essity, biedt duurzame en efficiënte oplossingen om het schoonmaakproces te vereenvoudigen.

Tork biedt bedrijven een breed scala aan hygiëneproducten, van dispensers tot handdoeken en zeep, die de schoonmaak niet alleen efficiënter maken, maar ook duurzamer. ‘Door technologie en slimme tools te combineren, helpen wij organisaties om hygiëne te optimaliseren, verspilling te verminderen en de tevredenheid van medewerkers te verhogen’, zegt Ineke van den Bemt, segment marketing manager commercial bij Tork.

Het belang van hygiëne op kantoor

Hygiëne is een van de belangrijkste factoren voor tevredenheid op de werkvloer. ‘Uit onderzoek blijkt dat 86% van de kantoormedewerkers hygiëne als essentieel ziet voor een prettige werkomgeving’, zegt van den Bemt. ‘Bovendien geeft 67% aan sneller te klagen over de staat van de sanitaire ruimten dan over andere zaken op kantoor. Dit onderstreept het belang van een schoon en goed onderhouden kantoor. Niet alleen voor de gezondheid, maar ook voor het welzijn en de productiviteit van werknemers.’

Slimme oplossingen met datagestuurde technologie

Veel bedrijven hebben te maken met strakke schoonmaak budgetten en beperkte middelen. Dit maakt het soms lastig om de schoonmaakkwaliteit hoog te houden. ‘Wij begrijpen deze uitdagingen en bieden innovatieve oplossingen die helpen om niet alleen de hygiëne te verbeteren, maar ook de schoonmaakprocessen beter te stroomlijnen. Door efficiënter schoon te maken, blijft er meer tijd over voor andere belangrijke taken, en worden klachten van medewerkers voorkomen.’

‘Want schoonmaken is niet altijd een kwestie van simpelweg ‘elke dag hetzelfde doen.’ Soms moet er meer schoongemaakt worden dan andere dagen’, vervolgt van de Bemt. ‘Dat is waar Tork Vision Schoonmaken in beeld komt. Hiermee kunnen schoonmaakteams gericht en efficiënt aan de slag. Zo bespaar je niet alleen tot 20% op schoonmaaktijd, maar draag je ook bij aan een beter milieu. Dankzij slimme sensoren zijn de dispensers altijd goed gevuld. Het resultaat? Een schone werkomgeving én tevreden bezoekers. En dat allemaal terwijl je minder middelen verbruikt en minder afval produceert.’

Efficiënte schoonmaak leidt tot tevreden medewerkers

Een effectieve schoonmaakroutine gaat verder dan alleen het verwijderen van vuil; het draagt bij aan een prettige werkomgeving. ‘Onze Tork Constante Luchtverfrisser helpt hierbij door ongewenste geuren te elimineren en een continue frisse geur te verspreiden die tot wel 90 dagen meegaat’, zegt van den Bemt. ‘Beschikbaar in geuren zoals Lentebries en Citroengras, zorgt deze luchtverfrisser voor een aangename ervaring in elke ruimte. Dankzij de geavanceerde technologie en eenvoudige bediening blijft de luchtkwaliteit altijd optimaal zonder veel onderhoud.’

Complete hygiëne-oplossingen voor bedrijven

Tork biedt meer dan alleen producten: het levert complete hygiëne-oplossingen voor kantoren. ‘Met het Tork Office Hygiene Package kunnen bedrijven niet alleen de schoonmaakkwaliteit verhogen, maar ook bijdragen aan duurzaamheid. Hierdoor hebben facility managers en schoonmaakpersoneel de juiste middelen om hun werk efficiënter kunnen doen.’

Sustainability-programma

Tork heeft daarnaast het nieuwe Focus4 Sustainability-programma gelanceerd, dat bedrijven in Europa helpt met betrouwbare en toegankelijke duurzaamheidsinformatie. ‘Met vier focusgebieden – materialen en verpakkingen, gebruik en afval, koolstof, en hygiëne voor iedereen – bieden we duidelijke gegevens om bedrijven te ondersteunen bij het maken van duurzame keuzes’, zegt van de Bemt.

Dit programma is ontwikkeld in lijn met de Europese Green Deal en stelt bedrijven in staat om hun ecologische voetafdruk te verkleinen, kosten te besparen en de tevredenheid van klanten en medewerkers te verhogen. ‘Door het aanbieden van tools, zoals interactieve trainingen en productvergelijkingen, maken we duurzaamheid begrijpelijk en gemakkelijk toepasbaar voor elke organisatie.’

Dit artikel is gesponsord door Tork.

'Werknemers ervaren schone omgeving als een van de meest essentiële aspecten in hun werk'

'Werknemers ervaren schone omgeving als een van de meest essentiële...

Een schone werkomgeving lijkt een vanzelfsprekendheid, maar dat is het zeker niet. Ineke van den Bemt, regional segment marketingmanager bij Tork: "Uit onderzoek blijkt dat werknemers een schone omgeving ervaren als een van de meest essentiële aspecten in hun werk. Onze belangrijkste boodschap is dan ook: better hygiene for better business."

Onderzoek laat zien dat handen wassen voor handschoengebruik in de zorg onnodig is

Onderzoek laat zien dat handen wassen voor handschoengebruik in de...

In de zorg is het gebruikelijk om de handen te wassen voordat je handschoenen aantrekt om de handhygiëne zo hoog mogelijk te hebben. Een nieuwe studie laat zien dat dit echter misschien helemaal niet nodig is. Het overslaan van het wassen van de handen zou weleens net zo veilig kunnen zijn.

Nationaal toiletonderzoek 2023 is van start

Nationaal toiletonderzoek 2023 is van start

Jaarlijks organiseert Service Management het Nationaal Toiletonderzoek, waarbij met een anonieme steekproef 150 openbare toiletten in Nederland worden getest. Ook dit jaar voeren wij, samen met partner Facility Trade Group, dit onderzoek weer uit. Uit de resultaten van afgelopen jaren blijkt ruimte voor verbetering.

Microbioloog Dirk Bockmühl: Zijn we tegenwoordig té schoon?

Microbioloog Dirk Bockmühl: Zijn we tegenwoordig té schoon?

Zijn wij met onze moderne westerse levensstijl er verantwoordelijk voor dat meer mensen allergieën en astma hebben? Dirk Bockmühl, microbioloog aan de hogeschool Rhein-Waal in Kleven, licht in gesprek met Service Management een tipje van de sluier op.