Om de kwaliteit op de werkvloer inzichtelijk te maken voert Qualis Insight kwaliteitsmetingen (LOSK-QMS) uit en verricht controles voor keurmerken die gericht zijn op de uitvoering van de schoonmaak. Edgar van Engelen, DGA van Qualis Insight geeft aan dat het bedrijf enthousiast is “om organisaties te helpen bij het behalen van de SIEV-, KVS- en MVO-keurmerken." Met het nieuwe Social Impact Label wil het bedrijf klanten de mogelijkheid bieden om zich te onderscheiden op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Bij de keuring voor het nieuwe Social Impact Label wordt gekeken hoe een organisatie zich inzet voor duurzaamheid, ethiek en maatschappelijke betrokkenheid. Het keurmerk is drie jaar geldig. Elk jaar wordt de organisatie geauditeerd. Hierdoor wordt de voortgang en de impact van het MVO duidelijk inzichtelijk gemaakt. Van Engelen: "Ons team van experts is toegewijd aan het leveren van hoogwaardige praktijkgerichte audits en certificeringen die organisaties in staat zullen stellen hun impact op sociaal, innovatief, en maatschappelijk verantwoord ondernemen te vergroten."
Projecten opstarten
Het afgelopen jaar was Qualis Insight volop in beweging. Na de overname door Van Engelen zijn er een reeks belangrijke audit- en certificeringsprojecten opgestart. Zo is Qualis Insight dit jaar ISO 9001:2015 gecertificeerd en uitgebreid met activiteiten van Clear4Clean. Van Engelen heeft meegewerkt aan het TV programma RADAR van AVROTros.
Qualis Insight verzorgt de audits voor het keurmerk Verantwoord Schoon (KVS) van stichting LOSK en verzorgt de audits voor de keurmerken van SIEV. “Wij blijven ons inzetten voor het ondersteunen van organisaties bij het bereiken van hun certificeringsdoelen en het bevorderen van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid.”